کد خبر: 543051
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۰۹:۲۲:۴۳
| |

نوزدهمین روز جنگ در اوکراین/ برگزاری دور سوم مذاکرات مسکو-کی‌یف

دوشنبه، نوزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین در حالی آغاز شد که کرملین اعلام کرد انتظار می‌رود سومین دور گفت‌وگوهای صلح بین روسیه و اوکراین امروز (دوشنبه) انجام شود.

نوزدهمین روز جنگ در اوکراین/ برگزاری دور سوم مذاکرات مسکو-کی‌یف
کد خبر: 543051
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۰۹:۲۲:۴۳

دوشنبه، نوزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین در حالی آغاز شد که کرملین اعلام کرد انتظار می‌رود سومین دور گفت‌وگوهای صلح بین روسیه و اوکراین امروز (دوشنبه) انجام شود.

به گزارش ایسنا، همزمان تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه برای کمک به یافتن راهی برای آتش‌بس ادامه‌ دارد. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز متعهد شده است که کشورش به بررسی گزینه‌ها برای تقویت توان دفاعی اوکراین در مقابل تجاوز روسیه ادامه دهد.

از سوی دیگر مقامات آمریکایی از درخواست روسیه از چین برای کمک تسلیحاتی و مالی خبر دادند. سی‌ان‌ان‌ می‌گوید روسیه برای دریافت تجهیزات نظامی شامل پهپاد از پکن کمک خواسته است. اما پکن گفته است که خبری از این درخواست ندارد.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که وضعیت جنگ در اوکراین می‌تواند همه‌گیری کووید-۱۹ را وخیم‌تر کند و تلاش‌ها برای محدود کردن گسترش بیماری‌های عفونی را با مشکلات بیشتری مواجه کند.

دور سوم مذاکرات روسیه- اوکراین امروز مجازی انجام می‌شود

هم زمان با اینکه حمله روسیه به اوکراین وارد نوزدهمین روز شده است، انتظار می‌رود امروز (دوشنبه) مرحله جدیدی از مذاکرات مجازی میان این دو کشور به منظور جمع بندی نتایج اولیه برگزار شود.

منابع غربی: روسیه به دنبال گرفتن تجهیزات نظامی از چین است/پکن ابراز بی اطلاعی کرد

براساس گزارش‌ها، مقامات روسیه با همتایان چینی خودشان درباره گرفتن تجهیزات نظامی از این کشور در بحبوحه ادامه حملات مسکو به اوکراین تماس گرفته‌اند.

با این حال سخنگوی سفارت چین در واشنگتن گفته که اصلا چیزی در رابطه با درخواست کمک از سوی مسکو نشنیده است.

هشدار آمریکا به چین درباره روسیه

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری ایالات متحده، به چین درباره «هرگونه تلاش برای حمایت از اقتصاد روسیه و تقلیل عواقب تحریم‌های غرب علیه روسیه» هشدار داد.

استرالیا ۳۳ تاجر روسی را تحریم کرد

ماریس پاین، وزیر امور خارج استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت کانبرا امروز تحریم‌هایی جدیدی را علیه ۳۳ اولیگارش روسی، تجار برجسته و اعضای خانواده ایشان وضع می‌کند.

تشکر دبیرکل سازمان ملل از اردوغان بابت "میانجی‌گری" بین روسیه و اوکراین

رجب طیب اردوغان و دبیرکل سازمان ملل در تماسی تلفنی درخصوص تحولات منطقه‌ای و جهانی به ویژه پیرامون جنگ بین روسیه و اوکراین گفت‌وگو کردند.

رایزنی ماکرون با بایدن و زلنسکی/ توافق آمریکا و فرانسه برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه

ریاست جمهوری فرانسه جزئیات تماس تلفنی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با جو بایدن و ولودیمیر زلنسکی، همتایان آمریکایی و اوکراینی وی را اعلام کرد.

با بلوکه شدن نیمی از ذخایر؛ مسکو برای مقابله با تحریم‌ها روی چین حساب کرده است

در حالی که بنابراعلام مقامات اقتصادی روسیه تحریم‌ها مانع از دسترسی این کشور به ۳۰۰ میلیارد دلار طلا و ذخایر ارزی‌اش شده‌اند، کرملین می‌گوید برای مقاومت در برابر تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی روی چین حساب می‌کند.

زلنسکی: اگر پرواز ممنوع اعلام نکنید، ناتو هدف قرار می‌گیرد

رئیس‌جمهوری اوکراین در هجدهمین روز از حمله روسیه به کشورش، بار دیگر از ناتو خواست در اوکراین "وضعیت پرواز ممنوع" اعلام کند و هشدار داد که روسیه به اوکراین بسنده نخواهد کرد.

روسیه: تغییر مسیر نمی‌دهیم/مسکو هرگز درخواست لغو تحریم نخواهد کرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو از آمریکا و اروپا نمی‌خواهد تحریم‌هایشان را لغو کنند و فشارهای غرب خط‌ مشی روسیه را تغییر نخواهد داد.

چاووش‌اوغلو: به تلاش‌های خود برای آوردن رهبران اوکراین و روسیه به میز مذاکره ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه ترکیه اطمینان خاطر داد که یک مسجد ترکیه در شهر ماریوپول اوکراین که پیشتر گزارش‌هایی از اصابت یک راکت در ۷۰۰ متری از آن منتشر شده بود، سالم باقی مانده است.

قدیروف به مشاور زلنسکی: بیام در خونه‌تون؟!

رئیس جمهوری چچن به اظهارات تهدیدآمیز مشاور رئیس جمهوری اوکراین درباره هرگونه نزدیک شدن به کی‌یف، پایتخت اوکراین پاسخ داد.

انگلیس: روسیه دارد اوکراین را از تجارت بین‌المللی دریایی حذف می‌کند

وزارت دفاع انگلیس در گزارش تازه خود درباره شرایط جنگ اوکراین و روسیه، مدعی شده که نیروی دریایی روسیه "عملاً دارد اوکراین را از تجارت بین‌المللی دریایی منزوی می‌کند. نیروهای دریایی روسیه سواحل دریای سیاه اوکراین را از راه دور محاصره کرده و عملاً اوکراین را از تجارت دریایی بین‌المللی منزوی کرده‌اند.

گفت‌وگوی وزرای امور خارجه آمریکا و اوکراین برای پایان جنگ

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن و دمیترو کولبا، وزرای خارجه آمریکا و اوکراین درباره "تلاش برای پایان بخشیدن به جنگ انتخابی ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) پرداختند.

لهستان، حمله روسیه به نزدیکی مرزش را "بسیار تحریک‌کننده" خواند

معاون نخست وزیر لهستان حمله نیروهای روسیه به نزدیکی مرز این کشور را "بسیار تحریک کننده" توصیف کرد.

کشته شدن یک روزنامه‌نگار آمریکایی در اوکراین

مقامات و رسانه‌های اوکراین امروز (یکشنبه) اعلام کردند که «برنت رناود»، روزنامه نگار آمریکایی در حین پوشش خبری درگیری‌ها در نزدیکی کی‌یف کشته شده است.

کی‌یف: ما دیگر روی ناتو برای محافظت از اوکراین حساب نمی‌کنیم

«دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در پاسخ به خبرنگاران درباره آمادگی ناتو برای حفاظت از اوکراین، گفت: «وقتی از من می‌پرسید که آیا ناتو از ما محافظت می‌کند یا خیر، من می گویم که چنین انتظاری از ناتو ندارم»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها