کد خبر: 542781
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۵:۵۷:۲۰
| |

امکان افزایش تولید نفت ونزوئلا با کاهش تحریم های آمریکا

رئیس اتاق نفت ونزوئلا می گوید در صورتی که آمریکا به شرکای نفتی این کشور مجوز تجارت بدهد، کاراکاس می تواند تولید نفتش را حداقل 400 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

امکان افزایش تولید نفت ونزوئلا با کاهش تحریم های آمریکا
کد خبر: 542781
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۵:۵۷:۲۰

رئیس اتاق نفت ونزوئلا اعلام کرد در صورتی که آمریکا به درخواست های شرکای شرکت دولتی نفت ونزوئلا (PDVSA) مجوز تجارت نفت خام این کشور را بدهد، کاراکاس می تواند تولید نفتش را حداقل 400 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

به گزارش فارس، به نقل از رویترز، رینالدو کوینترو، گفت، این افزایش تولید نفت اعضای اوپک را که در ماه ژانویه بنا بر آمار رسمی، به طور متوسط 755 هزار بشکه در روز بود به حدود 1.2 میلیون بشکه در روز می رساند.

مقامات آمریکا، هفته گذشته با نیکلاس مادارو، رئیس جمهور ونزوئلا دیدار کردند و از این کشور خواستند تا به عنوان بخشی از هرگونه توافقی برای برداشتن تحریم های نفتی این کشور که از سال 2019 اعمال شد، حداقل بخشی از واردات نفت آمریکا را تامین کند.

کوینترو در یک کنفرانس خبری گفت: «با ظرفیتی که اکنون داریم، ما می توانیم 400 هزار بشکه در روز (بر تولید)بیفزاییم.»

این اقدام می تواند ابتدا به نفع شرکت هایی مانند «شورون» باشد که برای دریافت مجوزها و تمدید مجوزها برای تجارت یا مبادله نفت ونزوئلا تلاش کرده اند.

روند نزولی تولید و صادرات نفت خام ونزوئلا در سال 2021 متوقف شد و به 636 هزار بشکه در روز رسید که 12 درصد از سال پیش از آن بیشتر است.

وی افزود: حتی اگر تحریم‌های نفتی ونزوئلا تنها برای برخی معاملات کاهش یابد، این کشور می‌تواند در نهایت 1 میلیون بشکه در روز به تولید اضافه کند و این امر به تزریق سرمایه و اعتماد طرفین در گفتگوها بستگی دارد.

به نوشته رویترز، با این حال، کارشناسان در مورد این پیش بینی چندان خوش بین نیستند چراکه نیاز مبرم به دکل های حفاری و سرمایه هنگفت، مانع از افزایش تولید بیشتر می شود و سقفی برای آن تعیین می کند؛ تولیدی که در حال نزدیک شدن به نهایت ظرفیتش است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها