کد خبر: 542542
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۵:۲۳:۲۳
| |

مقام قزاق:

روسیه هیچ ادعایی ارضی نسبت به قزاقستان ندارد

وزیر امور خارجه قزاقستان در واکنش به سخنان یکی از نمایندگان دومای دولتی و رئیس حزب کمونیست روسیه، گفت: «مسکو» هیچ ادعای ارضی نسبت به این کشور ندارد.

روسیه هیچ ادعایی ارضی نسبت به قزاقستان ندارد
کد خبر: 542542
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۵:۲۳:۲۳

«مختار تلئوبردی»، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان در مورد سخنان «گنادی زیوگانف»، نماینده دومای دولتی روسیه و رئیس حزب کمونیست این کشور پیرامون مناطق شمالی این کشور اظهار نظر کرد.

​به گزارش فارس، وی در صحبت با روزنامه نگاران در این مورد گفت: هیچ اعتراض رسمی نخواهد شد. ما بر این واقعیت تکیه می‌کنیم که «زیوگانف»، رئیس حزب کمونیست روسیه است که خود را به عنوان یک حزب مخالف دولت فعلی معرفی می‌کند. اپوزیسیون همیشه این یا آن نظر را بیان می‌کند که با موضع رسمی مقامات فعلی متفاوت و یا حتی در تضاد است.

تلئوبردی افزود: سخنرانی زیوگانف از هیچ یک از کانال های فدرال روسیه پخش نشد. در سفر کاری «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان به مسکو در بالاترین سطح تایید شد که روسیه هیچ ادعایی ارضی علیه قزاقستان ندارد.

وزیر امور خارجه قزاقستان در ادامه خاطرنشان کرد که این ویدیو دو ماه پس سخنرانی منتشر شده است.

وی با بیان این که انتشار این ویدیو همزمان با رویدادهای اوکراین تصادفی نیست، گفت: باید درک کرد که یک درگیری نظامی مسلحانه با تشدید مبارزه در فضای اطلاعاتی همراه است و فضای اطلاعاتی قزاقستان را نیز در بر می‌گیرد.

شایان ذکر است که اخیرا در اینترنت ویدیوی با تاریخ 11 ژانویه 2022 منتشر شده است که در آن گنادی زیوگانف نماینده دومای دولتی روسیه  اظهار داشت: در قزاقستان شمالی فضای روسی حفظ شده است، اما در قزاقستان جنوبی در مدارس زبان روسی دیگر تدریس نمی شود.

وی به ویژه از دولت روسیه خواست تا از جمعیت روسی زبان در برابر آنچه که به گفته وی خودسری ملی» در قزاقستان رخ داده است، محافظت کند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها