کد خبر: 542504
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۱:۵۰:۴۹
| |

وزیر خارجه روسیه:

برنامه‌ای برای کشورهای عضو بالتیک نداریم/مسکو هرگز به دنبال جنگ اتمی نبوده است

وزیر خارجه روسیه در پی دیدار با همتایانش از ترکیه و اوکراین در یک نشست خبری گفت، مسکو هرگز به دنبال جنگ نبوده و می‌خواهد درگیری در اوکراین پایان یابد.

 برنامه‌ای برای کشورهای عضو بالتیک نداریم/مسکو هرگز به دنبال جنگ اتمی نبوده است
کد خبر: 542504
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۱:۵۰:۴۹

 سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با دیمیترو کولبا و مولود چاووش‌اوغلو، وزرای خارجی اوکراین و ترکیه همچنین به این نکته اشاره کرد که مسکو آماده بررسی تضمین‌های امنیتی برای کیِ‌یف است و احتمال برگزاری نشست بین روسای جمهوری روسیه و اوکراین را نیز رد نکرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که انتظار وقوع یک جنگ اتمی را ندارد و افزود: من نمی‌خواهم به این مساله اعتقادی داشته باشم. مایلم بگویم که این مساله اتمی از سوی سیاستمداران غربی که عضو ناتو هستند مطرح شده است.

لاوروف همچنین اظهارات مطرح شده از سوی لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس را مورد انتقاد قرار داد که گفته بود مسکو احتمالا به کشورهای عضو بالتیک و مولداوی حمله می‌کند.

وی ادامه داد: ما هرگز نگفته‌ایم که برای کشورهای عضو ناتو برنامه داریم. این لیز تراس بود که چنین مساله‌ای را مطرح کرد و گفت،‌ اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، اوکراین را از دست ندهد، دیگر نمی‌توان جاه طلبی‌هایش را محدود کرد و آنوقت نوبت کشورهای عضو بالتیک و مولداوی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها