کد خبر: 542313
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۸:۴۶:۰۳
| |

محکومیت مداخله نظامی ترکیه در کشورهای عربی توسط کمیته اتحادیه عرب

​کمیته وزرای عرب پیگیر مداخله نظامی ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی، تداوم حضور نظامیان ترکیه در چند کشور عربی را محکوم کرد.

محکومیت مداخله نظامی ترکیه در کشورهای عربی توسط کمیته اتحادیه عرب
کد خبر: 542313
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۸:۴۶:۰۳

اعضای کمیته وزرای عرب پیگیر مداخله نظامی ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی با برگزاری چهارمین دور از نشست این کمیته به ریاست سامح شکری، وزیر خارجه مصر پیش از آغاز صدووپنجاهم و هفتمین نشست وزارتی شورای اتحادیه عرب نسبت به تداوم حضور نظامی ترکیه در چند کشور عربی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، این کمیته با صدور بیانیه‌ای مداخله ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی را محکوم کرد.

اعضای این کمیته همچنین نقض مداوم قطعنامه‌های شورای امنیت مرتبط با ممنوعیت فروش سلاح به لیبی توسط ترکیه را محکوم کردند.

این کمیته در ادامه بر غیرقانونی بودن حضور نیروهای ترکیه در کشورهای عراق، لیبی و سوریه و ضرورت خروج فوری و بدون قید و شرط این نیروها از کشورهای مذکور تاکید کرد.

این کمیته همچنین خواستار اهمیت قائل شدن دولت ترکیه برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم به منظور جلوگیری از عملیات حمایت، جذب، آموزش و انتقال نیروهای تروریست خارجی و مزدوران در داخل مرزهای کشورهای عربی شد.

این کمیته همچنین هرگونه آسیب رساندن و تغییر در ترکیب جمعیتی در برخی مناطق عربی تحت کنترل نیروهای ترکیه ازجمله شمال شرق سوریه و نقض مستمر حاکمیت برخی کشورهای عربی را محکوم کرد.

در این بیانیه همچنین از دولت ترکیه خواسته شده است که به حقوق آبی عراق و سوریه احترام بگذارد و از ساخت سد در سرچشمه رودخانه‌های دجله و فرات خودداری کند.

اعضای کمیته مذکور توافق کردند که نشست بعدی این کمیته در حاشیه یکصد و پنجاه و هشتمین نشست شورای اتحادیه کشورهای عربی در سطح وزیران به ریاست مصر برگزار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها