کد خبر: 542059
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۹:۲۹:۳۲
| |

دبیرکل اوپک:

ظرفیت کافی در جهان برای جبران نفت روسیه وجود ندارد

دبیرکل اوپک گفت: اوپک بر وقایعی که منجر به افزایش قیمت نفت در جهان شده است، هیچ کنترلی ندارد و ظرفیت کافی در جهان برای جبران نبود نفت روسیه وجود ندارد.

ظرفیت کافی در جهان برای جبران نفت روسیه وجود ندارد
کد خبر: 542059
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۹:۲۹:۳۲

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت: اوپک بر وقایعی که منجر به افزایش قیمت نفت در جهان شده است، هیچ کنترلی ندارد و ظرفیت کافی در جهان برای جبران نبود نفت روسیه وجود ندارد.

به گزارش فارس، به نقل از رویترز، در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت پس از اینکه آمریکا و اروپایی‌ها از تحریم نفت روسیه صحبت کردند، قیمت نفت در روز دوشنبه به بالاترین رقم در 14 سال گذشته و حدود 139 دلار رسید.

روسیه یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان نفت و سوخت جهان است و روزانه حدود 7 میلیون بشکه محموله های نفتی صادر می کند که 7 درصد عرضه جهانی است.

بارکیندو به خبرنگار در حاشیه کنفرانسی در هیوستون گفت: «هیچ ظرفیتی در جهان وجود ندارد که بتواند جایگزین 7 میلیون بشکه نفت در روز شود.»

«ما هیچ کنترلی بر رویدادهای ژئوپلتیکی کنونی نداریم و این رخدادها سرعت بازار را تعیین می کند.»

به گفته برخی از تحلیلگران، با تحریم کامل نفت روسیه، قیمت ها می تواند به فزاینده ای بالا رود. بانک جی پی مورگان پیش بینی کرد قیمت نفت برنت تا پایان سال به 185 دلار برسد.

بارکیندو توضیح داد: «من از چند سخنران این کنفرانس شنیدم که کمی عرضه در این شرایط بازار احتمال دارد، موجب کاهش تقاضا شود.»

«حتی اگر احتمال این موضوع وجود داشته باشد، طرف دیگر معادله احتمالا در حال حاضر بحرانی تر خواهد بود، یعنی عرضه به طور فزاینده ای عقب می ماند.»

وی در پاسخی مبنی بر اینکه چرا اوپک و هم پیمانانش در نشست هفته پیش، همه محدودیت ها را برطرف نکردند، ‌گفت: شرایط بازار نفت از زمان نشست این گروه در دوم ماه مارس تاکنون تغییر کرده است.

وی افزود: «بگذارید ببینیم در جلسه بعدی چه می شود.»

بارکیندو گفت اوپک پلاس همچنان به ایجاد ثبات در بازار پایبند است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها