جن ساکی سخنگوی کاخ سفید:

تضمین‌دهی آمریکا به روسیه موضوعی بی‌ربط به مذاکرات وین است

سخنگوی‌ کاخ سفید در یک کنفرانس خبری با اشاره به این که مذاکرات وین پیش‌رفت زیادی داشته است، موضوع تضمین‌دهی آمریکا به روسیه در زمینه تاثیر تحریم‌های مسکو بر همکاری‌اش با ایران را موضوعی بی‌ربط به مذاکرات وین تلقی کرده و آن را رد کرد.

تضمین‌دهی آمریکا به روسیه موضوعی بی‌ربط به مذاکرات وین است
کد خبر: 541914
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۰۹:۴۸:۰۸

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک‌ کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مذاکرات وین گفت: مهم‌ترین دلیل برای تمرکز ما بر روی این مذاکرات با ایرانی‌ها و شرکای گروه ۱+۵ ، جلوگیری از دست‌یابی ایران به یک سلاح هسته‌ای بوده است. دلیل حضور ما در این مذاکرات این است. ما نزدیک‌تر شده‌ایم. هنوز بخش‌های مهمی مانده است که باید رویشان کار کنیم. اما مطمئنا مبحث نفت یکی از آن‌هاست ولی مهم‌ترین دلیل جلوگیری از دست‌یابی ایران به یک سلاح هسته‌ای است.

به گزارش ایسنا و به نقلا از وبگاه کاخ سفید، ساکی‌ در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا با توجه به این که وزیر امور خارجه آمریکا گفته است تحریم‌های اعمال شده بر روسیه ارتباطی با همکاری با مسکو در زمینه توافق هسته‌ای ایران ندارد، آیا آمریکا طبق درخواست مسکو، ضمانتی کتبی در زمینه عدم اثرگذاری این تحریم‌ها بر همکاری روسیه با ایران به دولت پوتین خواهد داد تا کار مذاکرات وین به پایان برسد، بیان کرد: من فکر می‌کنم ما باهم در این زمینه پیش‌رفت‌هایی داشته‌ایم. روسیه عضوی از گروه ۱+۵ است. من فکر نمی‌کنم کسی بر این عقیده باشد دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به نفعشان است. این رویکردی است که ما به این مذاکرات داریم و مطمئنا همان طور که وزیر امور خارجه دیروز گفت، ما بر این عقیده نیستیم که تحریم علیه آن‌ها ارتباطی با این هدف مشترک داشته باشد.

او در ادامه گفت: ما بر این باور نیستیم که روسیه بخواهد ایران یک سلاح هسته‌ای داشته باشد.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به پیش‌رفت‌ حاصل شده در مذاکرات گفت: ما همچنان پیش‌رفت زیادی داشته‌ایم. واضح است که چیزهای سخت‌تر همیشه آخر یک‌ پروسه رخ می‌دهند و این جایی است که فعلا در آن قرار داریم.

تاکید این سخنگوی کاخ سفید بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای در حالی مطرح شده که مقامات کشورمان همواره تاکید داشته و دارند که سلاح هسته ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی نداشته و نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها