کد خبر: 541459
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۱:۵۳:۱۰
| |

اسلامی پس از دیدار با گروسی:

مبادله مدارک بین ایران و آژانس تا خرداد انجام می‌شود

محمد اسلامی در نشست خبری با رافائل گروسی گفت: ترتیباتی پیش بینی کردیم تا حداکثر تا خرداد توافقات برای مبادله اسناد در چارچوب حل‌ و فصل مسایل باقی مانده اجرا شود.

 مبادله مدارک بین ایران و آژانس تا خرداد انجام می‌شود
کد خبر: 541459
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۱:۵۳:۱۰

رییس سازمان انرژی اتمی پس از دیدار با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مسایل باقی مانده که در سفرهای گذشته ایشان و در وین گفت‌وگو شده بود را مرور و جمع بندی کردیم تا مبادله مدارکی که باید بین آژانس و ایران شود حداکثر تا خرداد ماه انجام و برای روز «باز اجرا» که از مفروضات مذاکرات وین است اینها حل و فصل شود و همان طور که در ۲۰۱۵ تصمیم گیری شده بود این مسایل هم بسته شوند.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در نشست خبری با رافائل گروسی در ادامه گفت: ترتیباتی پیش بینی کردیم تا حداکثر تا خرداد توافقات برای مبادله اسناد در چارچوب حل‌ و فصل مسایل باقی مانده اجرا شود.

وی افزود: مهم برای ما این است و تاکید ما این است که مسایل در روال طبیعی و در چارچوب مقرارت انجام شود و لابی‌گری سیاسی در این مساله شاهد نباشیم و در یک مسیر حرفه ای باشد.

اسلامی گفت: امیدواریم این نفوذ هایی که بر سر راه کشور ما ایجاد کردند و نمونه بارزش اقدامات تروریستی و ترور دانشمندان هسته ای بوده است را دیگر شاهد نباشیم. امیدواریم در رفتار و تعامل جدید آقای گروسی تلاش کنند برنامه توسعه اتمی ایران سرعت یابد به ویژه که ایران برای فعالیت هسته‌ای خود برنامه بلندمدت دارد. 

وی تاکید کرد: آژانس باید از ظرفیت و تکالیف قانونی خود برای کمک به توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران استفاده کند و امیدواریم روند همکاری طبیعی و به دور از سیاسی کاری باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: رژیم جعلی اسرائیل مرتب ایران را تهدید می‌کند و تاکنون نتیجه نگرفته و در آینده هم نخواهد گرفت.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: موارد ادعایی باید برای همیشه بسته شود و بیش از این مزاحمت برای مردم ایران ایجاد نکند. براساس توافقی که بین ما و آژانس حاصل شده و امروز بیانیه‌ای صادر می‌شود تا خرداد این را انجام می دهیم و اگر کسی مزاحمتی سر راه ما ایجاد کند اختیار داریم از ابزار خود استفاده کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها