کد خبر: 541326
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۶:۰۲:۴۹
| |

ژاپن از اعزام جنگنده‌هایش برای دفع نفوذ روسیه به حریم هوایی خود خبر داد

​مقامات ژاپن اعلام کردند چند جنگنده این کشور را به جهت دفع نفوذ یک هلیکوپتر روسیه به حریم هوایی این کشور اعزام کردند؛ این در حالی است که این دو رقیب قدیمی بر سر اوکراین و مناقشات ارضی بین دو کشور بر سر چند جزیره که به زمان جنگ جهانی دوم برمیرگردد نیز اختلاف دارند.

ژاپن از اعزام جنگنده‌هایش برای دفع نفوذ روسیه به حریم هوایی خود خبر داد
کد خبر: 541326
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۶:۰۲:۴۹

کونو تارو، نماینده پارلمان ژاپن گفت که این نقض حریم هوایی کشورش بر فراز شبه جزیره نمورو طی صبح روز چهارشنبه رخ داده است و وزارت دفاع توکیو این نقض را به مانورهای نظامی روسیه در دریای اوخوتسک مرتبط می‌داند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از ایندیپندنت، این دو کشور پس از جنگ جهانی دوم هرگز یک معاهده صلح رسمی امضا نکردند و حمایت ژاپن از اوکراین در جنگ اخیر میان این کشور و روسیه، دوباره دشمنی آنها را بر سر جزایر مورد مناقشه کوریل تشدید کرده است؛ جزایری که پس از اعلام جنگ ژاپن علیه امپراطوری شوروی در سال ۱۹۴۵ توسط شوروی تصرف شدند.

ژاپن به تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه پیوست و هیدکی اویاما، مقام ارشد وزارت امور خارجه ژاپن این حمله روسیه را با اشغال چهار جزیره مورد مناقشه بین توکیو و مسکو در شمال هوکایدو توسط روسیه مقایسه کرد.

بر اساس گزارش روزنامه آساهی، اویاما گفت: می‌دانم که اشغال سرزمین‌های شمالی توسط روسیه و حمله ارتش روسیه به اوکراین که اکنون در حال وقوع است، هر دو خلاف قوانین بین‌المللی هستند.

در پاسخ، سفارت روسیه در توکیو در توییتی اعلام کرد که این جزایر به‌عنوان "بخشی از مجازات از بابت تجاوزگری ژاپن و ائتلافش با آلمان نازی" به طور قانونی منتقل شده‌اند. در واقع، ژاپن دو بار در کمتر از ۱۰۰ سال گذشته از یک دولت نازی حمایت کرده است. آنها یک بار از دولت هیتلر و این بار از دولت اوکراین حمایت کردند."

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها