مسئول سیاست خارجی اتحادیه:

گفت‌وگوهای وین در مسیر پیشرفت قرار دارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: گفت‌وگوها در وین در مسیر پیشرفت و رسیدن به نتیجه نهایی قرار دارد.

گفت‌وگوهای وین در مسیر پیشرفت قرار دارد
کد خبر: 541286
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۳:۲۸:۲۶

در تماس تلفنی جوزپ بورل با وزیر امور خارجه کشورمان آخرین نتایج مذاکرات وین برای لغو تحریم ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بورل در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: از نظر ما عمده درخواست های جمهوری اسلامی ایران در توافق پیش رو مورد توجه قرار گرفته است. ما به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات ایران و ۱+۴ مایلیم بگوییم که گفت‌وگوها در مسیر پیشرفت و رسیدن به نتیجه نهایی قرار دارد.

حسین امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از تلاش های هماهنگ کننده عالی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین اظهار داشت: ما برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم.

وی افزود: اما شتاب و عجله طرف غربی نمی تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از نهایی کردن هر چه زودتر توافق افزود: لازمه حضور وزرای خارجه در وین و اعلام توافق نهایی منوط بر رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی ایران و از جمله موضوع تضمین موثر اقتصادی است.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: دکتر باقری و کارشناسان ارشد کشورمان در مشورت مستمر و فعال با همه هیئت‌ها در وین می‌مانند. هیات کشورمان با جدیت به تلاش برای رسیدن به توافق نهایی و خوب ادامه خواهند داد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: هر زمانی که طرف های غربی خطوط قرمز باقیمانده و اعلام شده ما را بپذیرند آماده حضور در وین هستم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها