مقررات سفر از ایران به اتریش

اتریش از جمله کشورهای اروپایی است که سفر با واکسن سینوفارم را علاوه‌بر واکسن‌های مورد تایید آژانس دارویی اروپا پذیرفته، اما برای مسافران واکسینه‌شده شرط گذاشته است.

مقررات سفر از ایران به اتریش
کد خبر: 541175
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ ۱۰:۳۳:۲۱

اتریش از جمله کشورهای اروپایی است که سفر با واکسن "سینوفارم" را علاوه‌بر واکسن‌های مورد تایید آژانس دارویی اروپا پذیرفته، اما برای مسافران واکسینه‌شده شرط گذاشته است.

به گزارش ایسنا، اتریش درحال حاضر به افرادی که دارای پاسپورت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ سوئیس/ انگلستان/ آمریکا/ کانادا هستند و یا اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس را دارند و یا دارای ویزای معتبر تایپ D اتریش و حوزه شنگن هستند و یا ویزای تایپ C اتریش را دارند، اجازه ورود می‌دهد.

براساس مقرراتی که به تازگی این کشور در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرده است، تمام مسافران بالای ۱۲ سال باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به ورود، در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت و یا شرکت هواپیمایی‌ایی که با آن سفر انجام می‌شود، آزمایش PCR انجام دهند و گواهی منفی آن به انگلیسی و با QR code را همراه داشته باشد.

مسافران دارای کارت وکاسیناسیون که از نوبت واکسن "جانسون" آن‌ها ۲۱ روز و یا از دومین دُز نوبت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترانزنکا یا سینوفارم ۱۴ روز گذشته باشد، از انجام تست PCR معاف خواهند بود، مشروط بر این‌که از زمان انجام واکسن دُز دوم، بیش از ۲۷۰ روز نگذشته باشد. مسافرانی که ۲۷۰ روز از دریافت نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد باید دُز تکمیلی (نوبت سوم واکسن) را دریافت کرده باشد.

کارت واکسیناسیون به انگلیسی باید همراه مسافر باشد. اتریش از جمله کشورهایی است که هنگام سفر به آن باید گواهی واکسن صادر شده از ایران معادل‌سازی شود تا در اماکن بسته همچون موزه، رستوران و مراکز خرید قابل استناد باشد، در غیر اینصورت از ورود افراد حتی با وجود کارت واکسن ایرانی، جلوگیری خواهد شد.

با وجود چنین مقررات و تدابیری، اما به گفته آژانس‌داران در ایران، سختگیری در صدور ویزای اتریش به‌ویژه در دوران کرونا باعث شده است فعلا توری به این مقصد اجرا نشود. در سایت سفارت اتریش در ایران نیز به این نکته اشاره شده که «سفرهای ورودی به اتریش به علت همه‌گیری کووید-۱۹ محدود شده است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها