کد خبر: 541029
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۳:۴۱:۲۳
| |

استیو هال، رئیس سابق میز روسیه در سازمان سیا:

پوتین نگران وقوع کودتای احتمالی در روسیه است

رئیس سابق میز روسیه در سازمان سیا در تحلیلی از وضعیت جنگ اوکراین به شبکه خبری سی ان ان گفت: ولادیمیر پوتین نگران وقوع کودتای احتمالی در روسیه است.

پوتین نگران  وقوع کودتای احتمالی در روسیه است
کد خبر: 541029
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۳:۴۱:۲۳

 استیو هال، رئیس سابق میز روسیه در سازمان سیا در تحلیلی از وضعیت جنگ اوکراین به شبکه خبری سی ان ان  گفت: ولادیمیر پوتین نگران  وقوع کودتای احتمالی در روسیه است.

به گزارش ایرنا، رئیس سابق میز روسیه در سیا در تحلیلی از وضعیت کنونی جنگ در اوکراین به سی ان ان گفت: رفتار تنش آلود و غیر قابل پیشی بین پوتین در پی جنگ در اوکراین بیانگر آن است که پوتین در داخل کرملین تحت فشار روانی قرار دارد و از وقوع یک کودتای احتمالی علیه خود بیمناک است.

هال  درادامه به سی ان ان ادعا کرد: پوتین تنها فرد مسئول در این واقعه است؛ پوتین تنها کسی است که این تصمیم   (حمله به اوکراین ) را گرفت.

این مسئول سابق میز روسیه در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا، افزود: اکنون طبقه متمول جامعه روسیه که بخشی از آنها موسوم به "الیگارش ها" هستند، شاهد وخیم تر شدن هرچه بیشتر وضعیت در روسیه هستند، ناتو تمام قد در برار روسیه ایستاده ، آمریکا در برابر روسیه اختلافات حزبی را کنارگذارده و بایکدیگر در برابر روسیه یکپارچه و متحد شده اند، حال پوتین بسیار مراقب این وضعیت است.

هال گفت: اکنون گزارش هایی از رفتارهای پوتین دریافت می شوند که هر روز هرچه  بیشتر  نامنظم تر  و نگران کننده تر به نظر می رسد.

سی ان ان گزارش داد: طبق گزارش سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا ، رفتار پوتین نگران کننده و غیر قابل پیش بینی شده است؛ اکنون سازمان های جاسوسی آمریکایی درک و شناخت ذهنیت پوتین را در الویت کاری خود قرار داده اند.

مقام سابق سیا: پوتین نگران احتمال کودتا در روسیه است

رئیس سابق میز روسیه در سیا در ادامه تحلیل خود از وضعیت کنونی حاکم بر کرملین در پی وقوع جنگ اوکراین به سی ان ان گفت: درباره وضعیت رفتاری پوتین ، مهم ترین پاسخ به این پرسش این نیست که چرا وی این کارها را انجام می دهد،  بلکه پاسخ این است که وی بیمناک از  وقوع یک کودتای احتمالی در روسیه است؛  پوتین نگران آن است که برای وی آن اتفاقی که برای رهبران روسیه درسال ۱۹۹۱ رخ داد، روی دهد، درحقیقت در آن زمان بواقع یک کودتا در داخل حاکمیت آنموقع  روسیه رخ داد.

الیگارش ها و سیلوویکی ها پوتین را در قدرت نگاه داشته اند

هال در ادامه گفت: از دیگر سو پوتین بیم آن دارد که نتوانسته است وعده هایش را برای  طبقه متمول روسیه  ( موسوم به الیگارش ها) و «سیلوویکی» (طبقه قدرت سیاسی و  نظامی در روسیه)   جامه عمل بپوشاند ؛ آنها نقش مهمی بر سرقدرت نگاه داشتن وی داشته، حال پوتین بیم آن دارد که این گروه بگویند که وی در مورد  اوکراین عمل کرد خوبی نداشته ،  پیامد این جنگ  ایجاد خسارت مالی برای آنها  و  ناتوانی خروج آنها از روسیه را موجب  شده،  پوتین به وعده خود عمل نکرده و رفتاری عجیب و از خود بروز می دهد و عصبی است چرا که باید هم اینطور باشد چون وی نگران آن است که الیگارش ها و سیلوویکی ها به سراغش بیایند.

رئیس سابق میز روسیه در سیا درادامه به سی ان ان  گفت: الیگارش ها و سیلوویکی ها   قراری  با پوتین گذاشته اند، به وی گفته اند ما تو را در روسیه به یک فرد قدرتمند بدل می کنیم و  درعوض تو نیز باید ما را متمول تر سازی حال اگر نتوانیم در دنیا تردد کرده و به پول هایمان در جهان دسترسی داشته باشیم،  پس بخشی ازاین قرار نقض شده است، آنگاه  این گروه متنفذ و قدرتمند در روسیه خواهند گفت؛  «چرا این فرد باید همچنان در راس قدرت باقی بماند».

هال در تاکید  شبکه خبری سی ان ان درمورد وقوع  احتمال کودتا در روسیه علیه پوتین تا چه اندازه ممکن است؛  گفت: وضعیت پیچیده ای بر  کرملین حاکم است،  پیش بینی دراین مورد کار بسیار دشواری است اما اینها می تواند بیانگر نوع رفتار کنونی پوتین باشد که شاهدیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها