کد خبر: 540280
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۵:۰۴:۰۷
| |

ابوالفضل عموئی در دیدار با سفیر بلاروس در ایران:

ریشه بحران اوکراین در رویکرد توسعه طلبانه ناتو است

سفیر بلاروس در تهران با ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

ریشه بحران اوکراین در رویکرد توسعه طلبانه ناتو است
کد خبر: 540280
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۵:۰۴:۰۷

دیمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس در تهران با ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ ابوالفضل عمویی در ابتدای این دیدار که صبح امروز شنبه ۷ اسفند انجام شد، با اشار به نقش و جایگاه مهم مجالس دو کشور در تقویت و تسهیل همکاری‌های فیمابین و همچنین رفع موانع احتمالی موجود، بر لزوم افزایش گفتگو و رایزنی‌های مستمر میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پارلمان بلاروس تاکید کرد.

وی در ادامه بر آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت ارتقاء سطح همکاری دوستانه دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی بویژه ارتباطات پارلمانی تاکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در بخش دیگری از سخنان خود برای موفقیت ملت بلاروس در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی این کشور ابراز امیدواری کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اوکراین تصریح کرد: یکی از ریشه های درگیری های موجود در اوکراین برگرفته از رویکرد توسعه طلبانه و تحریکات ناتو است. شاید اگر تحریکات ناتو نبود ما الان شاهد چنین مشکلاتی در اوکراین نبودیم. از دید جمهوری اسلامی، راه حل اصلی حل مشکلات گفتگوی سیاسی است.

وی  افزود: بلاروس با توجه به موقعیت استراتژیکی که در شرق اروپا دارد می‌تواند در حل مسائل اوکراین از طریق دیپلماسی نقش ایفا کند. در شرایط کنونی همه کشورها باید تلاش کنند هرچه سریعتر این منازعه که منجر به کشته شدن مردم بی گناه می شود پایان یابد.

دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در تهران نیز در این دیدار ضمن استقبال از گفتگوهای مستمر میان نمایندگان مجالس دو کشور بر توسعه همکاری‌های پارلمانی برای تقویت و تحکیم مناسبات بلاروس و جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

وی در ادامه ساختار تغییر قانون اساسی این کشور را تشریح کرد و افزود: هدف از تغییر قانون اساسی بلاروس تأمین بیشتر صلح، توسعه و رفاه ملت این کشور است. این تغییر برای ما مرحله جدیدی از پیشرفت تاریخی است.

سفیر بلاروس در تهران در پایان این دیدار با اشاره به تحولات اخیر منطقه و شرق اروپا تصریح کرد: شرایط فعلی حاکم در اوکراین، ردپای سیاست غیرمسئولانه برخی کشورهای غربی است. بلاروس همیشه خواستار حل و فصل مسائل اوکراین به صورت گفتگو و مذاکره بوده است. مذاکرات و دیپلماسی تنها راه دستیابی به صلح و امنیت پایدار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها