کد خبر: 540051
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۶:۵۸:۱۰
| |

پاکستان سازوکار قانونی برای تهاتر با افغانستان ایجاد کرد

درحالی که افغانستان دچار بحران نقدینگی است، کمیته هماهنگی اقتصادی پاکستان از ایجاد سازوکار قانونی برای تهاتر با افغانستان خبرداد.

پاکستان سازوکار قانونی برای تهاتر با افغانستان ایجاد کرد
کد خبر: 540051
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۶:۵۸:۱۰

پس از کاهش بی‌سابقه سطح تعاملات تجاری بین کابل و اسلام‌آباد و تداوم بحران نقدینگی در افغانستان، کمیته هماهنگی اقتصادی پاکستان طرحی را برای تهاتر با افغانستان تصویب کرد.

به گزارش تسنیم، به گزارش «داون نیوز»، «شوکت خان ترین» وزیر دارایی پاکستان به همراه وزرای امنیت ملی غذایی و امور اقتصادی این کشور با بررسی نهایی، طرح قانونمندسازی سازوکار تهاتر با افغانستان و ایران را به تصویب رسانده است.

گزارش می‌افزاید که در این جلسه وزارت بازرگانی پاکستان «اعطای حمایت نظارتی برای ایجاد ترتیبات تجارت پایاپای با افغانستان و ایران» را مورد بررسی قرار داد و پس از بحث و گفت‌وگو مفاد مربوط اصلاح و تصویب شد.

دولت فدرال پاکستان پیش از این نیز در تلاش برای افزایش مراودات تجاری با افغانستان اجازه صادرات زمینی 14 مورد اقلام تجاری دیگر به این کشور در ازای روپیه را صادر کرده بود.

پاکستان اخیراً نیز قانونی جدید برای جذب سرمایه تجار افغان از کشورهای ایران، ترکیه و مالزی صادر کرد که به سرمایه‌گذاران افغان اجازه می‌دهد تا به ازای سرمایه‌گذاری در پاکستان اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها