کد خبر: 539987
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۱:۲۱:۵۷
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار جنگ اوکراین/ از نقشه روس‌ها برای کی‌یف تا قطع امید زلنسکی از ناتو

انفجارهایی در ساعات اولیه روز جمعه کی‌یف را لرزاند و اوکراین مدعی شد یک هواپیمای نظامی روسیه را که بر فراز پایتخت در حال پرواز بود سرنگون کرده است. وزارت کشور اوکراین هم اعلام کرد یک برج مسکونی بر اثر ریزش آوار آتش گرفته است.

آخرین اخبار جنگ اوکراین/ از نقشه روس‌ها برای کی‌یف تا قطع امید زلنسکی از ناتو
کد خبر: 539987
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۱:۲۱:۵۷

انفجارهایی در ساعات اولیه روز جمعه کی‌یف را لرزاند و اوکراین مدعی شد یک هواپیمای نظامی روسیه را که بر فراز پایتخت در حال پرواز بود سرنگون کرده است. وزارت کشور اوکراین هم اعلام کرد یک برج مسکونی بر اثر ریزش آوار آتش گرفته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده هشدار داد که «همه شواهد نشان می‌دهد روسیه قصد دارد کی‌یف را محاصره و تهدید کند.»

نیروهای روسیه روز پنجشنبه از شمال، شرق و جنوب وارد اوکراین شدند. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، گفته نیروهای مکانیزه روسیه حدود 20 مایل (32 کیلومتر) از کی‌یف فاصله دارند. آسوشیتدپرس گزارش داد که آستین این اظهارات را در تماسی با قانونگذاران آمریکایی بیان کرده است.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، اعلام کرد: ۱۳۷ نفر در داخل اوکراین در نتیجه تهاجم و حملات نظامی روسیه کشته و ۳۱۶ نفر زخمی شده‌اند. رهبر اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی در اواخر روز پنجشنبه گفت که بعد از صحبت با رهبران کشورهای عضو ناتو پس از شروع تهاجم، ناامید شده است.

او گفت: «ما برای دفاع از کشورمان تنها مانده‌ایم. چه کسی حاضر است در کنار ما بجنگد؟ من کسی را نمی‌بینم.»

کاخ سفید اعلام کرده نیروهای روسی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در شمال اوکراین را تصرف کرده و گزارش‌های موثقی وجود دارد که روس‌ها کارکنان آنجا را گروگان گرفته‌اند.

نبرد شدید برای پایگاه هوایی استراتژیک در نزدیکی کی‌یف تا اواخر روز پنجشنبه ادامه داشت. زلنسکی گفته، علاوه بر این، هر سربازی که از جزیره زمینی یا جزیره مارها در دریای سیاه دفاع می‌کرد، مرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها