آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه انصارالله وضع کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده شبکه‌ای را که در تأمین مالی انصارالله یمن نقش داشته داشته‌اند هدف تحریم قرار داده است.

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه انصارالله وضع کرد
کد خبر: 539733
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۲۱:۳۳:۴۸

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای امروز (چهارشنبه ۴ اسفند/ ۲۳ فوریه) اعلام کرد «شبکه مرتبط با» انصارااله یمن را هدف تحریم قرار داده است.

به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه مدعی شده این شبکه «از جنگ‌افروزی حوثی‌ها علیه دولت یمن» حمایت می‌کنند.

ادعای خزانه‌داری آمریکا در حالی مطرح شده که واشنگتن با فروش تسلیحات به عربستان سعودی و ائتلاف تحت رهبری این کشور از جمله عوامل اصلی ادامه‌دار شدن جنگ در یمن بوده است.

بیانیه خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد آمریکا ۳ شخص و ۹ شرکت را در ارتباط با این ادعا هدف تحریم‌های جدید قرار داده است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها