کد خبر: 539721
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۲۰:۱۹:۲۰
| |

همکاری‌های دوجانبه محور رایزنی روسای جمهور تاتارستان و ترکمنستان

روسای جمهور ترکمنستان تاتارستان مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همکاری‌های دوجانبه محور رایزنی روسای جمهور تاتارستان و ترکمنستان
کد خبر: 539721
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۲۰:۱۹:۲۰

در گفت و گوی تلفنی «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان و «رستم مینیخانوف» رئیس جمهور تاتارستان از فدراسیون روسیه مسائل همکاری دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس، در این گفت و گو، طرفین ضمن تاکید بر افزایش همکاری‌های دوجانبه، در مورد وضعیت فعلی و اولویت‌های همکاری‌های دوجانبه تبادل نظر کردند.

در این مذاکرات، ارتباط و فعالیت ترکمنستان با شرکت‌های بزرگ تاتارستان مانند کاماز، تات نفت و کارخانه هلیکوپتر سازی شهر قازان به عنوان نمونه‌ای از مشارکت سودمند متقابل نام برده شد.

مینیخانوف با اشاره به علاقه محافل تجاری تاتارستان برای گسترش حضور خود در بازار ترکمنستان، خاطرنشان کرد که فضای سرمایه گذاری مطلوب ایجاد شده در ترکمنستان در خدمت این هدف است.

طرفین به توسعه پویای همکاری در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و بشردوستانه اشاره و تاکید کردند که این امر با مذاکرات منظم در سطح عالی تسهیل می‌شود و با دوستی و درک متقابلی که بین ملت‌های برادر ترکمنستان و تاتارستان این فضا تقویت خواهد شد.

مینیخانوف تاکید کرد که منافع تجارت تاتارستان توسط فضای سرمایه گذاری مطلوب ایجاد شده در ترکمنستان به عنوان یک شریک قابل اعتماد پشتیبانی می‌شود.

بردی محمداف خاطرنشان کرد ترکمنستان پذیرای پیشنهادات جدید است و انتظار دارد کارگروه ترکمنستان-تاتارستان برای اجرای پروژه‌های بزرگ جدید از جمله در زمینه صنعت و فناوری‌های پیشرفته، ادامه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها