کد خبر: 539701
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۸:۳۱:۴۳
| |

اتحادیه اروپا هیئتی را برای نظارت بر فرآیند انتخابات به لبنان اعزام می‌کند

​اتحادیه اروپا امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که هیئتی به منظور نظارت بر انتخابات پارلمانی به لبنان اعزام خواهد شد که قرار است در پانزدهم ماه مه آتی برگزار شود.

اتحادیه اروپا هیئتی را برای نظارت بر فرآیند انتخابات به لبنان اعزام می‌کند
کد خبر: 539701
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۸:۳۱:۴۳

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، اتحادیه اروپا در پاسخ به درخواست وزارت کشور لبنان، هیئتی را برای نظارت بر انتخابات پارلمانی به لبنان اعزام خواهد کرد که قرار است در پانزدهم ماه مه آتی برگزار شود.

در همین راستا، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا «جیورجی هولوینی» را به عنوان عضو ارشد ناظران این هیئت تعیین کرد.

جوزپ بورل خاطرنشان کرد، اتحادیه اروپا به حمایت و یاری از فرآیند انتخاباتی در لبنان از طریق فراهم کردن میزان زیادی از پشتیبانی مالی، فنی و سیاسی برای مقدمه‌چینی این عملیات پایبند است.

وی در ادامه افزود، برگزاری انتخابات قبل از هر چیز حق ملت لبنان است و همچنین دولت لبنان باید براساس مسؤولیت حاکمیتی آن را پیگیری و دنبال کند. مشارکت سازنده تمامی گروه‌های سیاسی در انتخابات آتی برای این کشور و تمامی مردم آن بسیار مهم و حیاتی است. 

بورل همچنین تصریح کرد، اتحادیه اروپا در حمایت از صلح و دموکراسی شریک دیرینه لبنان است و اعزام هیئت ناظر تنها نمونه دیگری از پایبندی این اتحادیه است. 

وی ادامه داد: من بر این باور هستم که فعالیت هیئت اتحادیه اروپا در فرآیند انتخاباتی فراگیر و شفاف و همچنین در تقویت روند دموکراسی و اصلاحات در لبنان سهیم خواهد بود.

در همین راستا، هولوینی اظهار کرد: اتحادیه اروپا با اعزام هیئت‌های ناظر در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۸ به لبنان از انتخابات پارلمانی این کشور حمایت کرد و این بار چهارم است که اتحادیه اروپا ناظرانی را به این کشور اعزام می‌کند و من مفتخرم که رهبری این هیئت مهم را برعهده داشته باشم.

وی در ادامه گفت: امیدوارم با فعالیت خود به تقویت اعتماد و تقویت روند دموکراتیک در این کشور با دستیابی به روند اصلاحات واقعی که لبنانی‌ها آن را راهبری کنند، کمک کنیم. این انتخابات در امنیت و ثبات لبنان سهیم خواهد بود و من به تلاش و همکاری با تمامی ذی‌نفعان لبنانی از جمله مقامات رسمی، احزاب سیاسی، نامزدها، رهبران، نمایندگان معنوی، سازمان‌های جامعه مدنی و همچنین ناظران ملی و بین‌المللی انتخابات با هدف تقویت ارزش دموکراسی و دفاع از آن چشم امید دوخته‌ام.

هیئت ناظر انتخابات وابسته به اتحادیه اروپا در لبنان در سال ۲۰۲۲ از گروه‌های مختلفی از ناظران تشکیل شده است.

تیم اصلی تحلیلگران انتخابات که مقر آنها در بیروت خواهد بود در اواخر ماه مارس به این شهر می‌آیند و از ۱۰ کارشناس انتخاباتی تشکیل می‌شود که بر روند انتخابات نظارت خواهند داشت و در ماه آوریل ۳۰ ناظر دیگر که ماموریت آنها طولانی خواهد بود در مناطق پیگیری کارزار سیاسی مستقر خواهند شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها