کد خبر: 539618
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۲:۵۵:۳۱
| |

بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان:

نامه سلطان عمان را به رئیس‌جمهور ایران منتقل می‌کنم

روابط سیاسی ایران و عمان مبتنی بر اعتماد و احترام و منافع مشترک است

وزیر خارجه عمان گفت: نامه سلطان عمان را به رئیس جمهور ایران منتقل می‌کنم و امیدواریم سفر آقای رئیسی در آینده نزدیک به مسقط صورت بگیرد.

نامه سلطان عمان را به رئیس‌جمهور ایران منتقل می‌کنم
کد خبر: 539618
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۲:۵۵:۳۱

بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه سلطنت عمان که صبح امروز (چهارشنبه) راهی تهران شد، پیش از ظهر امروز در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال رسمی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. پس از آن وزرای خارجه بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند و بعد از آن هم در نشست خبری مشترک در جمع خبرنگاران حضور یافتند.

به گزارش فارس، وی در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران گفت: مایه افتخار است که در این سفر نامه سلطان عمان را به برادرش دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران منتقل می‌کنم که این پیام در رابطه با روابط دوجانبه دو کشور است که روابط خوبی است و روابط تاریخی است که رشد بسیار خوبی دارد.

امیدواری به سفر آیت‌الله رئیسی به مسقط در آینده نزدیک

البوسعیدی ادامه داد: امیدواریم که سفر آقای رئیسی در آینده نزدیک به عمان صورت بگیرد تا مرحله جدیدی از روابط و همکاری دوجانبه بین دو کشور را داشته باشیم.

وزیر خارجه عمان گفت: مسائل مختلف همکاری بین دو کشور به خصوص در زمینه اقتصادی و تجاری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری که می‌تواند مورد توجه دو کشور باشد نه فقط در سطح دولتی بلکه در سطح بخش خصوصی می‌خواهیم این روابط را گسترش دهیم و جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به ریاست وزرای تجارت دو کشور در مسقط برگزار و از نتایج این نشست‌ها ابراز خرسندی می‌کنیم و نتایج آن را مورد حمایت قرار داده و پیگیری خواهیم کرد تا اهداف مدنظرمان را محقق کنیم.

وی با بیان این‌که زمینه‌های متنوع همکاری بین دو کشور زیاد است، خاطرنشان کرد: ارتباط تاریخی در سطح ملت‌های دو کشور و جامعه دو کشور وجود دارد.

وزیر خارجه عمان ادامه داد: روابط سیاسی دو کشور مبتنی بر اعتماد متقابل و احترام متقابل و منافع مشترک است که همیشه تلاش می‌کنیم تا این منافع به نفع هر دو کشور باشد و همچنین به نفع منطقه باشد.

البوسعیدی اضافه کرد: این منطقه در بخش مهمی از این جهان واقع شده است. این فرصت را غنیمت می‌شمارم که بتوانیم درباره مسائل مختلفی که اهمیت زیادی برای هر دو کشور دارد رایزنی و گفت‌وگو کنیم. امیدواریم تلاش‌های ما از طریق راه‌حل‌های مسالمت آمیز، گفتگو و تشویق دیگران به اعتمادسازی درباره مسائلی که منطقه ما با آن مواجه است، بتوانیم امنیت و شکوفایی و رفاه را برای ملت‌های خود به ارمغان بیاوریم.

وی ضمن قدردانی از توضیحات امیرعبداللهیان و تشریح اقدامات و مواضع ایران در این نشست خبری، گفت: امیدوارم با تلاش‌های بیشتر و ارتباطات گسترده بتوانیم به اهداف مشترک خود که خیر و برکت برای همه داشته باشد، نائل شویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها