کد خبر: 539305
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۰۸:۰۶:۵۲
| |

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین:

خواهان صلح هستیم، اما سرزمینمان را به روسیه نمی‌دهیم

رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (سه‌شنبه) ساعاتی پس از سخنرانی پوتین که طی آن دو منطقه جدایی‌طلب دونباس را به رسمیت شناخت و دستور اعزام نیرو به آنجا را داد، روسیه را به نابود کردن تلاش‌های صلح متهم و ارائه هرگونه امتیازات ارضی را رد کرد.

خواهان صلح هستیم، اما سرزمینمان را به روسیه نمی‌دهیم
کد خبر: 539305
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۰۸:۰۶:۵۲

صحبت‌های ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پس از آن مطرح می‌شود که روسیه تصمیم گرفت تا رسما دو منطقه تحت حمایت مسکو در شرق اوکراین را به عنوان مناطق مستقل به رسمیت شناخته و به آن منطقه نیرو اعزام کند و این امر به بحرانی که غرب نگران است یک جنگ به راه بیندازد، دامن می‌زند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، زلنسکی پس از ریاست بر یک نشست شورای امنیت کشورش، روسیه را به نقض حاکمیت ارضی اوکراین متهم کرده و گفت این می‌تواند جلوی مذاکرات صلح مینسک با هدف پایان دادن به درگیری جدایی‌طلبان در شرق اوکراین را بگیرد.

ولودیمیر زلنسکی گفت، اوکراین خواستار حل و فصل این بحران از طریق دیپلماسی است، اما کشورش آمادگی دارد این راه را تا پایان ادامه دهد، حتی اگر دشوار یا ناخوشایند باشد.

رئیس‌جمهوری اوکراین تاکید کرد: ما به مسیر مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک متعهد هستیم و ما فقط از آن پیروی می‌کنیم. ولی ما در سرزمین خودمان هستیم و از هیچ چیز و هیچ‌کس نمی‌ترسیم. ما چیزی به کسی بدهکار نیستیم و هیچ چیز به هیچ‌کس نمی‌دهیم.

او خواستار نشست اضطراری رهبران اوکراین، روسیه، آلمان و فرانسه شد و هم‌زمان از متحدان اوکراین خواست تا اقدامی علیه روسیه صورت دهند.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: ما انتظار گام‌های شفاف و اثرگذار حمایتی از جانب شرکایمان را داریم. بسیار مهم است که ببینیم که دوستان و شرکای واقعی ما چه کسانی هستند و چه کسانی قرار است به ترساندن فدراسیون روسیه با واژه‌ها ادامه دهند.

براساس گزارش رویترز، بعد از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به ارتش کشورش دستور داد تا به منظور "حفظ صلح" به دو منطقه دونتسک و لوهانسک واقع در دونباس نیرو اعزام کند، حرکت گسترده تجهیزات نظامی در شهر دونتسک دیده می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها