کد خبر: 538854
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۸:۵۱:۱۹
| |

مجسمه یاسر عرفات در آفریقای جنوبی نصب شد

حزب سیاسی الجماعه برای مخالفت با آپارتاید مدرن رژیم اسرائیل مجسمه یاسر عرفات را مقابل دفتر شورای شهر جوبورگ نصب کرد.

مجسمه یاسر عرفات در آفریقای جنوبی نصب شد
کد خبر: 538854
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۸:۵۱:۱۹

در اقدامی که به نشانه حمایت از مقاومت و تعهد به مردم آفریقای جنوبی و در همبستگی با مصائب فلسطینی‌ها انجام شد، حزب سیاسی الجماعه مجسمه یاسر عرفات را مقابل دفتر شورای شهر جوبورگ نصب کرد.

به گزارش مهر، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی، الجماعه همچنین شهر جوبورگ را به عنوان منطقه‌ای عاری از آپارتاید اعلام کرد. این جریان به دنبال رد درخواست اتحاد دموکراتیک (DA)برای سه رأی در جوبورگ، بر اساس حمایت حزب از اسرائیل روی داد.

تاپلو آماد سرپرست حزب الجماعه در استان گوتنگ، در بیانیه‌ای گفت: «اتحاد دموکراتیک در شهر جوبورگ ماهیت و هدف واقعی از وجود خود را نشان داده است.» این مسئله در نزدیکی آنها با دولت آپارتاید اسرائیل مشهود است.

آماد بار دیگر تاکید کرد که وضعیت اسفبار مردم فلسطین شاهدی بر شکل مدرن آپارتاید است. او از همه احزاب سیاسی که در شورای شهر جوبورگ نمایندگی دارند، خواست تا وضعیت موجود را که توسط اتحاد دموکراتیک برای ساکنان تعریف شده است، رد کنند: «ما به طور مساوی به رهبر انقلابی، یاسر عرفات، ادای احترام کرده و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام می‌کنیم.»

حنان جرار، سفیر فلسطین در آفریقای جنوبی، از طرف فلسطین، به خاطر حمایت بی‌دریغ و همبستگی مستمر حزب الجماعه قدردانی کرد.

دو هفته پیش، گانیف هندریکس، رهبر این حزب، گفت که با هلن زیله، رئیس شورای فدرال اتحاد دموکراتیک، که قبل از جلسات مهم آتی شورا، خواستار سه رأی حزب در جوبورگ شده، ملاقات کرده است.

زیله گفت که نمی‌خواهد در مقابل مبارزان آزادی اقتصادی (EFF) زانو زده و برای گرفتن رأی به آنها التماس کند.

هندریکس گفت: «اتحاد دموکراتیک از اسرائیل حمایت می‌کند و این برخلاف آرمان‌هایی است که ما از آن دفاع می‌کنیم. الجماعه از مردم صحرای غربی و فلسطینی‌ها حمایت می‌کند… من به زیل گفتم که حمایت داعش از اسرائیل، حمایت از آپارتاید است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها