کد خبر: 538478
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۱۳:۳۸:۵۸
| |

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل:

مبارزه با تروریسم و افغانستان اولویت‌های اصلی سازمان ملل

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد که مبارزه با تروریسم و افغانستان اولویت‌های اصلی همکاری سازمان ملل با نهادهای امنیتی اوراسیا است.

مبارزه با تروریسم و افغانستان اولویت‌های اصلی سازمان ملل
کد خبر: 538478
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۱۳:۳۸:۵۸

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر همکاری سازمان پیمان امنیت جمعی برای پیش‌گیری از درگیری، مبارزه با تروریسم و حمایت از افغانستان تأکید کرد.

به‌ گزارش فارس و به گفته‌ او، این موضوعات در صدر فهرست همکاری دو سازمان قرار دارند.

گوترش در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که سازمان ملل متحد و سازمان پیمان امنیت جمعی باید همکاری خود را تقویت کنند.

سازمان پیمان امنیت جمعی متشکل از کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان است.

گوترش با توصیف این بلوک به‌عنوان یک شریک مهم برای سازمان ملل گفت: «بنیان‌گذاران ما درک کردند که هیچ سازمانی به تنهایی نمی‌تواند صلح، امنیت و توسعه را در دنیای پیچیده و به سرعت در حال تغییر تضمین کند».

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین درباره‌ وخامت اوضاع در افغانستان هشدار داد و افزود که تروریسم نه تنها برای امنیت منطقه، بلکه برای کل جهان یک تهدید دایمی است.

وی خاطرنشان کرد: «بدون اقدام مصمم، انقباض شدید اقتصادی، افزایش بیکاری و تشدید بحران انسانی به ناامیدی دامن می‌زند و افراط‌گرایی را پرورش می‌دهد.»

گوترش همکاری نزدیک میان سازمان ملل متحد و سازمان‌های منطقه‌ای از جمله پیمان امنیت جمعی را برای خنثی کردن این تهدیدات در حال تحول ثبات و در نهایت نجات جان انسان‌ها ضروری دانسته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها