کد خبر: 538363
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۸:۱۰:۱۴
| |

فرانسه توپ مذاکرات را به زمین ایران انداخت

وزیر خارجه فرانسه با تعیین ضرب‌الاجل ساختگی، مدعی شد برای احیای برجام تنها چند روز زمان موجود است و در ادامه با انداختن توپ در زمین ایران، گفت تهران باید تصمیم‌گیری کند.

فرانسه توپ مذاکرات را به زمین ایران انداخت
کد خبر: 538363
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۸:۱۰:۱۴

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی در پارلمان این کشور بار دیگر با تعیین ضرب‌الاجل ساختگی گفت که برای تصمیم به منظور احیای توافق هسته‌ای اکنون موضوع چند روز مطرح است اما همچنان تهران است که باید تصمیم‌های کلیدی سیاسی اتخاذ کند.

به گزارش فارس، وی همچنین ادعا کرد اگر طی چند روز در مذاکرات وین توافقی حاصل نشود، بحران ایجاد خواهد شد. 

امروز همچنین دفتر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تماس تلفنی وی با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین، هر دو طرف بر لزوم افزایش تلاش‌های مشترک برای دستیابی به توافق با ایران توافق‌نظر داشتند.

ادامه بازی طرف‌های غربی برجام با ضرب‌الاجل‌های ساختگی درباره مذاکرات وین در حالی است که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه گفت: تهدید و هشدار طرف‌های مقابل تعیین کننده نقطه پایانی مذاکرات نخواهد بود، بلکه واقعیات میز مذاکره و میزان جدیت و اهتمام طرف‌های غربی و آمریکا برای بازگشت آن‌ها به تعهدات، تعیین کننده زمان پایان مذاکره و یا رسیدن به یک توافق خواهد بود. 

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها از روز سه ‌شنبه ۱۹ بهمن ماه بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌ها از سر گرفته شد و جمهوری اسلامی ایران همواره بر جدیت طرف ایرانی برای حصول توافقی خوب و قابل اتکاء تأکید کرده است.

پیش‌تر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در گفت‌و‌گو با یک شبکه قطری درباره روند مذاکرات رفع‌تحریم‌ها اظهار داشت: گفت‌و‌گوها می‌تواند در پایان فوریه جاری به موفقیت بیانجامد»، با این حال اضافه کرد که مذاکرات «همچنان نیازمند زمان است؛ اما نه زمان طولانی».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها