کد خبر: 538305
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۳:۱۴:۲۱
| |

صدرالحسینی تحلیلگر مسائل غرب آسیا:

بیش از ۳۰۰ بار در ۳۰ سال گذشته قصد ترور سید حسن نصرالله را داشته‌اند

یک تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به مبارزات حزب الله لبنان با تروریسم بین المللی داعش گفت: سه دهه دبیرکلی سید حسن نصرالله بسیار با اهمیت است چراکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در ۳۰ سال گذشته بیش از ۳۰۰ بار قصد ترور ایشان را داشته‌اند.

بیش از ۳۰۰ بار در ۳۰ سال گذشته قصد ترور سید حسن نصرالله را داشته‌اند
کد خبر: 538305
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۳:۱۴:۲۱

سید رضا صدرالحسینی، تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به سی‌امین سالگرد دبیرکلی سید حسن نصرالله و نقش حزب الله لبنان از آغاز تاکنون به عنوان موفق ترین جنبش نظامی و سیاسی جهان در جبهه مقاومت اظهار  داشت: امروز در آغاز سی‌امین سالگرد دبیرکلی سید حسن نصرالله در حزب الله لبنان قرار داریم که این واقعه بسیار با اهمیت است چرا که نظام سلطه در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی در ۳۰ سال گذشته بیش از ۳۰۰ بار قصد ترور ایشان را داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، صدرالحسینی، دبیرکلی سیدحسن نصرالله را تحفه الهی و نعمتی از جانب خداوند به جهان اسلام دانست و گفت: شخصیت‌هایی همچون سید حسن نصرالله خدمات بسیار زیادی را به جهان اسلام داشته اند و از این رو می توان گفت که او شخصیتی صرفاً متعلق به حزب الله لبنان و مردم این کشور نیست بلکه شخصیت او متعلق به همه آزادگان جهان است.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به مبارزات حزب الله لبنان با تروریسم بین المللی داعش ادامه داد: نوع عملکرد و مبارزات سیدحسن در ۳۰ سال گذشته سبب شده که ایشان را به عنوان فردی جهانی و علاقمند به انسانیت واقعی بدانیم.

وی با بیان اینکه در جنگ ۳۳ روزه لبنان سید حسن به عنوان فخر جهان اسلام در رسانه‌های غربی  مورد توجه قرار گرفت، یادآور شد: البته اکنون او از پوسته جهان اسلام خارج شده و خدماتش در شعاع خدمت به همه بشریت و انسانیت قرار می گیرد.

صدرالحسینی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در حالی که تصور می‌شود اقدامات ایشان در طول سه دهه گذشته صرفاً مربوط به حوزه نظامی بوده است اما این طور نیست چرا که حزب الله با جامعیتی که ایشان به وجود آورد در خدمات رسانی به مردم و تقویت قدرت بازدارندگی اقتصادی هم در سال های اخیر فعال بوده و گذشته از تحولات دفاعی برای لبنان حزب‌الله را به ستون مستحکمی برای مردم، ارتش، دولت و پارلمان لبنان تبدیل کرده است که مصداق آن هم کمک به مردم این کشور در جریان کرونا به عنوان اولین جریان سیاسی اجتماعی بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به انفجار مشکوک بندر بیروت که قرار بود ستون فقرات لبنان را از بین ببرد، یادآور شد: کمک حزب الله لبنان و گفت‌وگو با شرکتهای خصوصی این کشور برای خرید سوخت، کمک بزرگی به لبنان بود که اجازه نداد یکی از مهمترین کشورهای محور مقاومت در این زمینه دچار مشکل شود.

وی تلاش‌های حزب الله لبنان در زمینه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، نظامی، آموزشی و رفاهی در این کشور را عاملی دانست که نظام سلطه را مجبور کرده به دنبال تخریب این پدیده موثر در حوزه مقاومت باشد.

صدرالحسینی بر همین اساس افزود: دشمن تلاش دارد با ایجاد شایعات گوناگون درباره شخص سید حسن و حزب الله، توطئه ها علیه جبهه مقاومت را افزایش دهد که از این رو در راهبرد جهاد تبیین باید بخشی از روشنگری در حوزه مسائل آگاهی بخشی معرفی مقاومت به عنوان یک پدیده نوظهور در مقابل نظام سلطه باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها