کد خبر: 538284
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نفس راحت کیف، با عقب‌نشینی نیروهای روسی

به نظر می‌رسد اعلام روسیه در روز سه‌شنبه مبنی بر خروج برخی از نیروها از مرز، احتمال حمله را کمتر می‌کند، اگرچه دولت اوکراین هنوز آرام نمی‌گیرد.

نفس راحت کیف، با عقب‌نشینی نیروهای روسی
کد خبر: 538284
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۳:۰۰:۰۰

منیژه موذن- آندری، کارمند 34ساله بانک ساکن کی‌یف، از اعلام روز سه‌شنبه مبنی بر اینکه برخی از نیروهای روس شروع به دور شدن از مرز اوکراین کرده‌اند بسیار خوشحال بود.

به گزارش اعتمادآنلاین، اولاً به نظر می‌رسید این خبر خطر حمله همه‌جانبه روسیه به کی‌یف را کاهش دهد. و ثانیاً به این معنی بود که او ممکن است شرطی را که با خواهرش بسته بود ببرد.

اکثر مردم محلی زندگی خود را به طور عادی ادامه می‌دهند.

آندری می‌گویند: «خواهرم روز شنبه با بچه‌هایش با هواپیما به لهستان رفت، زیرا در مورد این همه تهدید جنگی می‌خواند، اما من به آن اعتقاد نداشتم و همچنین می‌خواستم بمانم، زیرا وقت کوتاهیِ مو داشتم.»

او ادامه می‌دهد: «ما شرط بسته بودیم که آیا روس‌ها حمله می‌کنند یا خیر.»

در روزهای اخیر، بسیاری از ساکنان کی‌یف، در حالی که از افزایش نیروهای نظامی نگران بودند، مثل آندری نسبت به هشدارهای آمریکا مبنی بر اینکه زندگی آنها در آستانه مختل شدن توسط رگبارهای موشکی و حمله تانک‌ها قرار خواهد گرفت، دچار تردید بودند.

گزارش‌های دیپلمات‌های آمریکایی در حال تخریب تجهیزات و خرد کردن اسناد سفارت در کی‌یف قبل از فرار از پایتخت، که یادآور تلاش‌های ناامیدانه برای تخلیه شهرهای در حال سوختن در آستانه تصرف است، به‌طور عجیبی با فضای آرامش در بیشتر خیابان‌های پایتخت اوکراین در روزهای اخیر مغایرت دارد.

عصر دوشنبه، بارها و رستوران‌ها مملو از زوج‌هایی بود که از قرارهای روز ولنتاین لذت می‌بردند. در طول روز سه‌شنبه، خیابان‌ها شلوغ بود و مردم مشغول انجام کارهای روزمره خود بودند.

الکساندر شربا، دیپلمات سابق اوکراینی، در توییتر نوشت: «کی‌یف آرام است. پول ملی ثابت است. رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها پر است.غیبت دیپلمات‌ها با فراوانی روزنامه‌نگاران جبران می‌شود.»

در واقع، روزنامه‌ها و کارمندان تلویزیون‌های جهان در هفته‌های اخیر در انتظار حمله روسیه که در جلسات توجیهی کاخ سفید وعده داده شده بود، به کی‌یف آمده‌اند.

به نظر می‌رسد اعلام روسیه در روز سه‌شنبه مبنی بر خروج برخی از نیروها از مرز احتمال حمله را کمتر می‌کند، اگرچه دولت اوکراین هنوز آرام نمی‌گیرد.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه، در توییتر خود نوشت: «ما در اوکراین یک قانون داریم: آنچه را که می‌شنویم باور نمی‌کنیم، آنچه را می‌بینیم باور می‌کنیم. اگر عقب‌نشینی واقعی به دنبال این اظهارات باشد، ما به آغاز تنش‌زدایی واقعی ایمان خواهیم داشت.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها