کد خبر: 538194
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۰۸:۳۰:۲۰
| |

تام وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان:

طالبان در مقابله با گروه‌های تروریستی صادق بوده است

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان اعلام کرد، گروه طالبان در گفت وگو با ایالات متحده در مورد مقابله با تروریسم در افغانستان صادق بود.

طالبان در مقابله با گروه‌های تروریستی صادق بوده است
کد خبر: 538194
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۰۸:۳۰:۲۰

تام وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان سه‌شنبه شب در گفت وگو با موسسه صلح ایالات متحده گفت: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که طالبان به تعهدات خود مبنی بر عدم استفاده از خاک افغانستان توسط تروریست‌های خارجی برای آسیب رساندن به مرم عمل می‌کنند.

به گزارش ایرنا، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان افزود: ماه به ماه متوجه شدم که گفت وگوی ما در مورد این موضوع صادقانه تر و صریح تر پیش می‌رود و من معتقدم که طالبان در تلاش های خود برای مهار گروه تروریستی داعش شاخه خراسان صادقانه عمل می‌کنند.

وست تاکید کرد، هدف ایالات متحده منصرف کردن دیگر قدرت‌ها برای حمایت از مخالفان مسلح این گروه است.

توافق میان طالبان و ایالات متحده آمریکا سال گذشته و پس از ۱۸ دور مذاکره میان دو طرف امضاء شد. زلمی خلیلزاد نماینده ویژه دولت ترامپ هدایت تیم مذاکر کننده ایالات متحده را بر عهده داشت.

براساس این توافق، طالبان و ایالات متحده موظف به توقف حملات علیه یکدیگر شدند. واشنگتن تعهد کرد که در یک روند تدریجی، نیروهای خود را تا ماه مه ۲۰۲۱ از افغانستان خارج کند. طالبان هم متعهد به قطع همکاری با گروه‌های تروریستی از جمله القاعده شد و تعهد داد تا از شدت حملات خود بکاهد و مذاکرات صلح با دولت افغانستان را پیش ببرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها