کد خبر: 538009
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۴:۰۱:۳۹
| |

سایمون کاوونی، وزیر خارجه ایرلند:

سفارتمان در ایران را بازگشایی می‌کنیم

وزیر امور خارجه ایرلند گفت: به محض اینکه بتوانیم، سفارت را بازگشایی خواهیم کرد. تیم ما به دنبال این هستند که بتوانیم در سه ماه اول سال آینده این اقدام را انجام دهیم و ما به این مساله متعهد هستیم.

سفارتمان در ایران را بازگشایی می‌کنیم
کد خبر: 538009
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۴:۰۱:۳۹

سایمون کاوونی، وزیر خارجه ایرلند در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: خیلی خوشحال هستم که در کمتر از ۱۲ ماه دوبار به ایران سفر کرده ام. در برخی مسائل قرار است باز هم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم. از ایرلند خواسته شده تسهیلگر قطعنامه ۲۲۳۱ باشد و ما تشویق گر همه بودیم که به تعهداتشان متعهد باشند و با ایران هم تماس‌های منظمی داریم. متوجه هستم که ایران از تصمیم دولت پیشین آمریکا خشمگین باشد و برای اینکه بتوانیم میان طرفین اعتماد ایجاد کنیم کار ساده‌ای نیست. ایرلند همیشه خواهان خلع سلاح هسته‌ای بوده و امروز در وین مذاکرات به جایی رسیده که باید تصمیم گیری شود. احیای برجام برای ایران، لغو تحریم‌ها را در پی داشته باشد و به نفع مردم ایران است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: توافق در وین می تواند شرایط را برای همکاری بیشتر در سطح منطقه و بین الملل فراهم کند. من گفتم که معتقدم برای تمام طرفین برجام مهم است که خیلی زود به توافق برسند. ما می خواهیم به هر شکل ممکن برای پیشبرد مذاکرات کمک کند. در سطح دوجانبه گفتیم که باید همکاری ها افزایش یابد، در ۱۲ ماه گذشته ما مذاکرات سطح بالایی داشتیم. می خواهیم سفارتمان را در سال آینده میلادی بازگشایی کنیم. البته مسائل منطقه‌ای مهمی وجود دارد که در ضیافت نهار در این خصوص مذاکره خواهیم کرد که افغانستان و یمن از جمله این موارد است. از میزبانی ایران سپاسگزارم. 

وزیر امور خارجه ایرلند در پاسخ به این سوال که پیش‌تر از انجام مقدمات بازگشایی سفارت در ایران خبر داده بودید، چه زمانی سفارت ایرلند در ایران بازگشایی خواهد شد، گفت: به محض اینکه بتوانیم، سفارت را بازگشایی خواهیم کرد. تیم ما به دنبال این هستند که بتوانیم در سه ماه اول سال آینده این اقدام را انجام دهیم و ما به این مساله متعهد هستیم. 

کاوونی همچنین در پاسخ به این سوال که به عنوان کشور تسهیلگر قطعنامه ۲۲۳۱ چه اقداماتی در این راستا انجام داده‌اید، گفت: این نقشی بود که می‌خواستیم انجام دهیم چرا که ایرلند سابقه زیادی در خلع سلاح هسته‌ای دارد و نسبت به موضوعات این منطقه علاقمندی داریم و امیدواریم بتوانیم نگاه بی‌طرفانه داشته باشیم. طرفین برجام و کشورهای غربی این عزم و اراده را برای احیای برجام دارند و من به این موضوع اطمینان دارم. می‌دانم که دستیابی به اعتماد سخت است اما این فرصت خوبی برای ایران است که تحریم‌ها برداشته شود. معتقدم دولت‌های غربی متعهد هستند و جدی هستند که احیای برجام صورت بگیرد و امیدوارم نتیجه این تلاش را خیلی زود ببینیم. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها