تاکید بر توسعه همکاری‌ها در دیدار وزیر امور عمومی لبنان با همتای عراقی

وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان امروز با همتای عراقی خود در بغداد درباره توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌های حمل و نقل گفت‌وگو کرد.

تاکید بر توسعه همکاری‌ها در دیدار وزیر امور عمومی لبنان با همتای عراقی
کد خبر: 537660
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۲۰:۴۴:۲۰

«علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان بعد از ظهر امروز وارد بغداد شد و مورد استقبال «ناصر حسین بندر الشبلی» همتای عراقی خود قرار گرفت.

به گزارش فارس، علی حمیه پس از آن در مقر وزارت حمل و نقل عراق با همتای عراقی خود در حضور سفیر لبنان در عراق دیدار کرد و پاره‌ای از مسائل مهم مربوط به حوزه حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی را بررسی کردند.

بر اساس اعلام بیانیه وارت حمل و نقل عراق، الشبلی در این دیدار بر اهمیت باز کردن افق همکاری مشترک و تبادل تجربیات بین دو کشور تاکید کرد به طوری که به نوبه خود به توسعه همکاری‌های مشترک و خدمت به منافع عمومی کمک کند.

وزیر حمل و نقل لبنان هم این دیدار را مثمر ثمر خواند و تاکید کرد که در خصوص توسعه همکاری‌ها در همه زمینه های حمل و نقل عمومی مجموعه‌ای از تفاهم‌ها حاصل شده است.

وزیر لبنانی گفته بود که در این سفر با مقامات عراقی راه های تقویت روابط در زمینه حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی و موضوع ترانزیت از طریق عراق به کویت، ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس  و همچنین ورود کامیون‌ها و یخچال‌های لبنانی به مقصد نهایی آن در تمام شهرها و استان های عراق  و مشارکت عراق در بازسازی بندر بیروت را بررسی می‌کند.

حمیه تصریح کرد: عراق کشوری عزیز و برادر است و ما به دنبال توسعه زمینه های همکاری بین دو کشور هستیم.

وزیر لبنانی ضمن قدردانی از استقبال خوب و گرم دولت و ملت عراق ،حمایت عراق از لبنان و عمق روابط دوجانبه و تصمیم مشترک برای توسعه آنها را برشمرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها