کد خبر: 537588
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۴:۱۹:۲۸
| |

عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن:

مذاکراتی با طرف مقابل برای آزادی هزاران اسیر در جریان است

رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن فاش کرد، مذاکراتی غیرمستقیم با طرف مقابل و به وساطت سازمان ملل برای آزادی هزاران اسیر در جریان است.

مذاکراتی با طرف مقابل برای آزادی هزاران اسیر در جریان است
کد خبر: 537588
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۴:۱۹:۲۸

عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، از طریق سازمان ملل مذاکراتی غیرمستقیم با ائتلاف متجاوز برای حصول یک توافق جهت مبادله هزاران اسیر در جریان است.

به گزارش فارس و به نقل از العهد، وی گفت، این توافق بزرگتر از توافق‌های قبلی است، آخرین دیدار با مقامات سازمان ملل حدود سه هفته پیش بوده و در آن درباره امضای توافق تبادل اسرا توسط طرفین بحث و رایزنی شده است.

المرتضی در ادامه از سازمان ملل خواست که امارات را در دور آینده، به پای میز مذاکره بیاورد. وی افزود، امارات مسؤول ناپدیدشدن هزاران اسیر در جبهه‌های استان‌های جنوبی و سواحل یمن است.

رئیس کمیته امور اسرا در پایان گفت، ده‌ها قرارداد محلی تبادل اسرا که بر سر آن توافق شده هنوز از سوی نظام سعودی معلق هستند و این یک جنایت در حق اسرای طرفین است.

وی حدود یک ماه پیش گفت ، در سال ۲۰۲۱ در جریان ۶۰ عملیات تبادل اسرای محلی، ۴۰۰ اسیر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آزاد شدند.

 المرتضی افزود که «۸۰ عملیات تبادل اسرای محلی که قرار بود طی آن ۹۰۰ اسیر دو طرف آزاد شوند، به دلیل کارشکنی مکرر عربستان سعودی به شکست انجامید».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها