کد خبر: 537555
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۲:۵۶:۰۱
| |

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:

برای هر تصمیم مسکو، دیپلماسی یا حمله آماده ایم

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این که امروز شنبه با همتای روس خوآنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکاد گفت‌وگو خواهد کرد، افزود واشنگتن برای هر تصمیم مسکو، دیپلماسی یا حمله به اوکراین آماده است.

برای هر تصمیم مسکو، دیپلماسی یا حمله آماده ایم
کد خبر: 537555
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۲:۵۶:۰۱

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای غرب و بخصوص مقام‌های آمریکایی درباره قریب‌الوقوع بودن حمله روسیه به اوکراین، به خبرنگاران در فیجی گفت که اگر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه واقعاً علاقه‌مند به حل و فصل تشدید بن‌بست از طریق دیپلماسی باشد، واشنگتن آماده است نقش خود را ایفا کند، اما در صورت حمله مسکو، تحریم‌های اقتصادی را به سرعت اعمال خواهد کرد.

به گزارش فارس، وی امروز (شنبه) پس از دیدار با مقامات جزیره اقیانوس آرام در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که قرار است با سرگئی لاوروف همتای روس خود گفت‌وگو کند و افزود: همچنان امیدوار هستم که او (پوتین) راه تهاجم مجدد را انتخاب نکند و راه دیپلماسی و گفت‌وگو را برگزیند؛ اما اگر این کار را نکند، ما آماده‌ایم.

بلینکن در ادامه گفت: اگر رئیس‌جمهور پوتین تصمیم به اقدام نظامی بگیرد، ما به سرعت تحریم‌های اقتصادی شدیدی را با هماهنگی متحدان و شرکای خود در سراسر جهان اعمال خواهیم کرد. ما توانایی اوکراین برای دفاع از خود را تقویت خواهیم کرد، متحدان خود را نیز در جناح شرقی ناتو تقویت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او سپس با بیان این که از لاوروف درباره پاسخ روسیه به پیشنهادهای آمریکا برای حل بحران سوال خواهد کرد، افزود: «ما تاکنون تنها شاهد تشدید تنش از سوی مسکو بوده‌ایم. این یک لحظه مهم است: ما برای هر اتفاقی که بیفتد، آماده‌ایم». رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌ها مبنی بر تخلیه سفارت آمریکا در کی‌یف با توجه به هشدارهای تهاجم ادعایی قریب‌الوقوع روسیه نیز گفت که در ساعات آینده حرف‌های بیشتری درباره سفارت برای گفتن خواهد داشت.

قرار است امروز همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی وی به ابتکار واشنگتن با یکدیگر تماس تلفنی داشته باشند. پیش از این، کاخ سفید اعلام کرد که قرار است بایدن با تعدادی از متحدان از جمله با سران آلمان و فرانسه و همچنین سران ناتو و اتحادیه اروپا تماس تلفنی داشته باشد تا درباره وضعیت اوکراین و تنش‌ها با روسیه گفت‌وگو کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها