کد خبر: 537549
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۲:۳۸:۴۲
| |

سفر وزیر دفاع انگلیس به مسکو/ والاس: روسیه ممکن است هرلحظه حمله کند

وزیر دفاع انگلیس پس از دیدار با وزیر دفاع روسیه در مسکو، در اقدامی کم سابقه به جای کنفرانس خبری مشترک با همتای روس خود، نشست خبری خود را در محل سفارت انگلیس در روسیه برگزار کرد.

سفر وزیر دفاع انگلیس به مسکو/ والاس: روسیه ممکن است هرلحظه حمله کند
کد خبر: 537549
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۲:۳۸:۴۲

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس پس از دیدار با همتای روس خود سرگئی شویگو در مسکو، گفت که اقدامات نظامی روسیه در مرز اوکراین "عادی" نیست و روسیه می‌تواند "در هر زمانی" به اوکراین حمله کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، والاس گفت که از کرملین تضمین دریافت کرده که تهاجمی برنامه ریزی نشده است، اما با حضور ۱۳۰ هزار سرباز روسی در کنار مرز اوکراین، این اطمینان با اقدام روسیه ارزیابی می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار سرباز در حال آماده‌باش یا تمرین هستند. به علاوه هواپیماهای جنگی و کشتی‌ها در دریای سیاه و در مرزهای اوکراین. و این اقدامی است که عادی نیست.

او افزود: این فراتر از تمرین عادی است، بنابراین ما این اظهارات را بر اساس شواهد قضاوت خواهیم کرد.

والاس گفت که وضعیت فعلی نیروهای روسیه به این معنی است که آنها میتوانند "تعداد کاملی از اقدامات، از جمله تهاجم به یک کشور همسایه را در هر زمانی انجام دهند."

والاس ملاقات خود با شویگو، وزیر دفاع روسیه را "سازنده و صریح" توصیف کرد و گفت که امیدوار است به ایجاد فضای بهتر و همچنین کاهش تنش کمک کند.

او گفت که با شویگو در مورد اهمیت اجرای توافق مینسک "به عنوان یک راه روشن رو به جلو" موافق است. والاس گفت که قرار گرفتن نیروهای روسیه در بلاروس و اوکراین "توانایی انجام طیف وسیعی از اقدامات، از جمله تهاجم به یک کشور همسایه را در هر زمان می دهد" و تصریح کرد که "هرگونه تهاجم عواقب شدیدی برای امنیت اروپا خواهد داشت و بی ثبات کننده خواهد بود."

او گفت که در دیدار خود با وزیر روسیه "تکرار" کرد که "ناتو در اصل خود دفاعی است. ما علاقه ای به تجزیه و حکومت روسیه نداریم. ما به دنبال رویارویی نیستیم."

وزیر دفاع انگلیس با بیان اینکه انگلیس و روسیه در پاره‌ای موارد با هم اختلاف دارند که باید حل شود، افزود: این ملاقات نخستین ملاقات وزیران دفاع انگلیس و روسیه پس از ۱۳ سال است.

والاس خبر اعزام ۶۰۰ نیروی ویژه ارتش انگلیس به اوکراین را نادرست دانست و گفت: ما چنین تصمیمی نیز نداریم.

وی همچنین به شهروندان انگلیسی توصیه کرد اگر ضرورتی ندارد، به اوکراین سفر نکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها