کد خبر: 537508
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۰:۱۴:۴۴
| |

ایگور مارگلوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه:

روابط تهران-مسکو روز به روز در حال افزایش است

معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت: روابط چند وجهی و دوستانه تهران و مسکو در ابعاد مختلف دوطرفه منطقه ای و بین المللی روز به روز در حال افزایش است .

روابط تهران-مسکو روز به روز در حال افزایش است
کد خبر: 537508
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۰:۱۴:۴۴

ایگور مارگلوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در مراسم چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که توسط سفارت جمهوری ایران در مسکو با حضور معاون وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه، سفرا و  مهمانانی از سفارتخانه‌های خارجی مقیم مسکو، تجار و ایرانیان مقیم فدراسیون و جمعی از اندیشمندان دو کشور و ایرانیان بصورت مجازی برگزار شد با تبریک جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  گفت:  روابط  چند وجهی و دوستانه تهران و مسکو در ابعاد مختلف دوطرفه منطقه ای و بین المللی  روز به روز در حال افزایش است .

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ارتباط مداوم میان روسای جمهوری دو کشور در هفته ها و ماه های اخیر و همچنین دیدار اخیر  رئیسی و پوتین اظهار امیدواری کرد که نتایج مذاکرات دو  رئیس جمهوری به تقویت روابط دو کشور در حوزه های مختلف بیانجامد.  

وی افزود : وزرای خارجه دو کشور  در تماس دائم هستند  و در باره مسائل منطقه داخلی و جهانی تبادل نظر دارند و همکاری های پارلمانی دو کشور نیز قابل توجه است.  

این مقام روس یکی از اولویت های  دو کشور را گسترش همکاری های تجاری دانست و  گفت: ما پروژه هایی مهم در زمینه های انرژی و حمل نقل داریم. قراداد موقت تجاری ایران و اوراسیا با تلاش‌های در حال انجام در حال تبدیل به قرارداد تمام عیار و دائم خواهد شد و در نتیجه ایران و اوراسیا از منافع بسیار زیاد آن برخوردار خواهند شد.

مارگلوف گفت: پایه های حقوقی بین دو کشور در حال تکامل است و ما امیدواریم موافقتنامه فرهنگی بین دو کشور نیز به زودی لازم الاجرا شود. 

وی  با اشاره به سند راهبردی درازمدت دو کشور که در حال پردازش و تهیه است، گفت که این سندی بسیار مهم برای دو کشور خواهد بود که می تواند میزان و حجم روابط دو کشور را در حوزه‌های مختلف به سطح بی‌سابقه ای  برساند. 

این مقام روس گفت دو کشور همچنین در زمینه های امنیت منطقه ای از  جمله افغانستان سوریه، خزر و قفقاز تعاملات بسیار نزدیکی دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها