رزمایش سه متحد ناتو در مدیترانه

متحدان ناتو - فرانسه، ایتالیا و آمریکا - تمرینات مشترک دریایی در دریای مدیترانه برگزار کرده و با سه گروه ضربت ناو هواپیمابر، قدرت همکاری خود را به نمایش گذاشتند.

رزمایش سه متحد ناتو در مدیترانه
کد خبر: 536958
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۱۵:۰۲:۰۸

گروه ضربتی ناو هواپیمابر "هری اس ترومن" آمریکا، گروه ضربت ۴۷۳ "شارل دوگل" فرانسه و گروه ضربت "کاوور" ایتالیا در ششم و هفتم فوریه تمرین مشترکی برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، آدمیرال "کرت رنشاو"، فرمانده گروه ضربت هشتم ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا گفت: توانایی‌های یک گروه ضربت ناو هواپیمابر آمریکا در کنار متحدان و شرکایمان قوی‌تر می‌شود.

فرمانده گروه حمله ناو هواپیمابر ایتالیایی در بیانیه‌ای گفت، رزمایش مشترک فرصتی است برای "افزایش جمعی توانایی‌هایمان، نشان‌ دادن قدرت اتحاد و افزایش قابلیت همکاریمان با شرکا." فرمانده فرانسوی نیز این مانورها را "برای حفظ امنیت اروپا در این منطقه استراتژیک" ضروری دانست.

گرچه این رزمایش از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما در حالی برگزار شد که فعالیت نظامی در اطراف اروپا افزایش یافته و تنش میان روسیه و غرب بر سر مناقشه اوکراین همچنان پای بر جاست.

روسیه حدود ۱۰۰ هزار تن از نیروهایش را در مرز اوکراین مستقر کرده، متحدان ناتو نیروها و تجهیزات خود را برای تقویت جناح شرقی این اتحاد به حرکت در آورده‌اند و اخیرا چندین تمرین نظامی گسترده برگزار شده و یا قرار است در آینده صورت پذیرد.

به عنوان مثال، اتحاد ناتو در چهارم فوریه رزمایش "نپتون استرایک" را به پایان رساند. این از زمان جنگ سرد، نخستین باری بود که یک گروه ضربت کامل ناو هواپیمابر آمریکایی تحت فرمان ناتو قرار گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها