شناسایی پایگاه احتمالی کره‌شمالی برای قاره‌پیماها

یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، یک پایگاه نظامی نزدیک به مرز کره‌شمالی با چین را شناسایی کرده است که احتمالا از آن برای استقرار موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده می‌شود.

شناسایی پایگاه احتمالی کره‌شمالی برای قاره‌پیماها
کد خبر: 536866
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۰۹:۵۳:۱۵

یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، یک پایگاه نظامی نزدیک به مرز کره‌شمالی با چین را شناسایی کرده است که احتمالا از آن برای استقرار موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش «مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی» بر پایه تصاویر ماهواره‌ای ۲۱ ژانویه از این پایگاه در هوئیجونگ-نی (Hoejung-ni) واقع در استان چاگانگ کره‌شمالی در حدود ۲۵ کیلومتری از مرز با چین و ۲۸۰ کیلومتری شمال شرق پیونگ‌یانگ است.

در این گزارش آمده است: طبق اطلاعات به دست آمده از منابع، پایگاه عملیات موشکی هوئیجونگ-نی احتمالا محل استقرار یک واحد به بزرگی یک هنگ و مجهز به موشک‌های بالستیک قاره‌پیماست. چنانچه موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای عملیاتی در آینده نزدیک در دسترس قرار نگیرند، این احتمال هست که موشک‌های بالستیک با برد متوسط مستقر شوند. ماه گذشته کره‌شمالی از استان چاگانگ موشک هواسونگ-۱۲ از همین نوع را شلیک کرد.

براساس این گزارش، هوئیجونگ-نی یکی از حدود ۲۰ پایگاه موشک بالستیک است که هرگز توسط کره‌شمالی اعلام نشده است و گرچه ساخت آن ۲۰ سال پیش آغاز شد، اما یکی از جدیدترین پایگاه‌هایی است که تکمیل شده است.

تحلیلگران می‌گویند که استقرار موشک‌های بالستیک قاره‌پیما در نزدیکی چین، هرگونه حمله پیشگیرانه علیه آنها را به دلیل خطر اصابت آن به خاک چین دشوار می‌کند.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که کره‌شمالی به تازگی یک سری آزمایش‌های موشکی انجام داده و این نگرانی ایجاد شده که شاید این کشور آزمایش موشک‌های قاره‌پیما را از سر بگیرد. کره‌شمالی نسبت به از سرگیری چنین آزمایش‌هایی که از سال ۲۰۱۷ به حالت تعلیق درآورده بود، هشدار داده چرا که به گفته آن ایالات متحده اصلا برای کنار گذاشتن "سیاست‌های خصمانه" خود تلاشی نمی‌کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در رابطه با گزارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی اظهارنظری نکرد و آن را جزو مسائل اطلاعاتی دانست. با این حال او گفت: ما نسبت به تهدید برنامه‌های موشکی کره‌شمالی آگاهیم و تعهد ما به دفاع از کره‌جنوبی، ژاپن و خاک آمریکاست و متعهدیم که صلح و ثبات منطقه‌ای را حفظ کنیم.

براساس این گزارش، تا ماه ژانویه هیچ نشانه‌ای از یک واحد موشک‌های قاره‌پیما دیده نشده و هیچ نوع تجهیزات ضد هواپیمایی در فاصله ۱۰ کیلومتری آن نبوده، ولی نزدیکترین مورد یک پایگاه موشک سطح به هوا در فاصله ۵۰ کیلومتری آن است.

با این حال، این اندیشکده آمریکایی گفت که تصاویر آن نشان می‌دهد که پایگاه هوئیجونگ‌-نی فعال بوده و مطابق با استانداردهای کره‌شمالی به خوبی حفظ شده است و توسعه جزئی زیرساخت‌های آن همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها