کد خبر: 536763
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۶:۵۶:۴۷
| |

تایید شد/ احمد مسعود به روسیه رفته

می‌دانم که دوستان ما جناب آقای احمد مسعود و جناب آقای امرالله صالح سفری به مسکو داشته‌اند.

تایید شد/ احمد مسعود به روسیه رفته
کد خبر: 536763
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۶:۵۶:۴۷

دکتر "نصیراحمد اندیشه" معاون پیشین وزیر خارجه و سفیر پیشین افغانستان در استرالیا، سفیر و نماینده دایم فعلی افغانستان در سازمان ملل متحد(ژنو)در گفتگو با «محمدحسین جعفریان» درباره سفر احمد مسعود به روسیه توضیح داد.

به گزارش پنجشیرنیوز وی گفت در مورد مذاکرات مسکو من اطلاعاتی ندارم که تایید شده باشد. در مورد تهران آقای متقی، سخنگوی جبهه مقاومت و امیر اسماعیل خان موضوع را تایید کردند. ولی می‌دانم که دوستان ما جناب آقای احمد مسعود و جناب آقای امرالله صالح سفری به مسکو داشته‌اند.

منتظر هستم تا جزئیات اینکه صحبت‌ها مربوط به همکاری منطقه‌ای بوده است یا تقویت مقاومت را بپرسم. نهایتا باید راه‌های مذاکره و صحبت برای افغانستان همیشه باز باشد. نباید گرهی که با دست باز می‌شود را با دندان باز کرد. اینکه این خواست‌ها در تهران، مسکو، قطر و ... مطرح شوند فرقی ندارد. مردم و جبهه مقاومت دو چیز می‌خواهند:

۱- ساختار سیاسی در افغانستان به شکل ساختار غیرمتمرکزی که مردم خود را به وضوح در آیینه حکومت ببینند.

۲- مکانیسم انتخابی بودن حاکمیت و قدرت در افغانستان تعیین شود.

حاکمیت از مردم منشا می‌گیرد. خواست ملت باید به شکل مستقیم یا غیرمستقیم لحاظ شود. اگر طالبان به این دو خواست تن دهند می‌توان در سایر موارد بحث کرد. این دو خواست در جلسه چاریکار با آقای متقی مطرح شد که آن‌ها نپذیرفتند. فکر می‌کنند می‌توانند در افغانستان به زور حکومت کنند. ولی تاریخ نشان داده است که این ماه‌های عسل خصوصا برای کسانی چون طالبان که مشکلات بسیار عمیقی دارند، کوتاه است.  

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها