کد خبر: 536714
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۴:۰۴:۲۰
| |

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

آمریکا در مورد تهاجم روسیه به اوکراین خیال پردازی می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا و انگلیس به تخیل پردازی در مورد تهاجم روسیه به اوکراین می پردازند.

آمریکا در مورد تهاجم روسیه به اوکراین خیال پردازی می کند
کد خبر: 536714
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۴:۰۴:۲۰

ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه در کانال خود در شبکه تلگرام خاطر نشان کرد که آمریکا و انگلیس مبتکر ادعای تهاجم روسیه به اوکراین هستند تا با انجام عمل تحریک آمیز در شرق اوکراین، پیروزی خود را اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: آمریکا و انگلیس می خواهند از این طریق توجه افکار عمومی را از بحران های داخلی در کشورهای خود منحرف کرده و وجهه خود را پس از خروج حقارت بار از افغانستان ترمیم کنند.

زاخارووا در ادامه نوشت: مطلب اخیر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وبلاگ وی در باره سرنوشت اروپا نشانگر این نکته است که در این وبلاگ به واقعیت ها توجه نمی شود.  

 وی افزود: از مطالب وبلاگ بورل چنین برداشت می شود که وی احتمالا  از متن مطالبی که به نامش در این بلاگ منتشر می کنند، اطلاعی ندارد.  

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت: در مطلبی که بورل منتشر کرده است بار دیگر ادعاهای رسانه های غربی در مورد تهاجم روسیه به اوکراین تکرار شده است. اما زمان می گذرد و از حمله روسیه به این کشور خبری نیست.

وی ادامه داد: محاسبه آمریکا و انگلیس در مورد تهاجم روسیه به اوکراین قابل درک است، آنها این مساله تخیلی را مطرح کرده اند و برای مبارزه قهرمانانه با آن منسجم شده اند و پس از انجام عمل تحریک آمیز (در شرق اوکراین) پیروزی خود را اعلام خواهند کرد.

زاخارووا با استناد به اطلاعات اعلام شده از سوی ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که اقتصاد اوکراین بر اثر ادعای تهاجم روسیه به این کشور، نزدیک به ۱۲.۵ میلیارد دلار از دست داده است که ۸ درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می دهد.  

آمریکا و متحدانش اخیرا مدعی شده اند که روسیه به دنبال حمله به اوکراین است اما کرملین بارها این ادعا را رد کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها