کد خبر: 536560
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۲۰:۰۱:۱۶
| |

رژیم صهیونیستی از اتحادیه آفریقا طرد شد

رسانه‌های الجزایری اعلام کردند، تلاش‌های اسرائیل برای حضور در نشست اتحادیه آفریقا به عنوان ناظر ناکام مانده و این رژیم حق حضور در این اتحادیه را نخواهد داشت.

رژیم صهیونیستی از اتحادیه آفریقا طرد شد
کد خبر: 536560
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۲۰:۰۱:۱۶

روسیه الیوم به نقل از شبکه الشروق نیوز الجزایر خبر داد، در نشست آتی اتحادیه آفریقا در اتیوپی اجازه عضویت اسرائیل به عنوان ناظرداده نشده و درخواست تل‌آویو برای این امر رسما رد شده است.

به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در هیئت الجزایری شرکت کننده درنشست سران اتحادیه آفریقا به این رسانه خبر داد: مسئله اعطای مجوز حضور رژیم صهیونیستی به عنوان ناظر در اتحادیه آفریقا به طور کامل لغو شده است و این امر به امضای رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا هم رسیده است.

به گفته این منبع لغو این تصمیم نتیجه تلاش‌هایی بود که الجزایر و چند کشور دیگر انجام دادند و و مغرب تنها کشور عربی بود که از اعطای این عضویت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

روزنامه النهار الجزایر هم در این رابطه خبر داد، کمیته‌ای متشکل از رؤسای جمهور 7 کشور آفریقا برای تدوین توصیه نامه‌ای در این رابطه تشکیل شد تا این توصیه تقدیم نشست سران شود.

این کمیته متشکل از رئیس فعلی اتحادیه آفریقا، رئیس جمهور الجزایر، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، رئیس جمهور رواندا، رئیس جمهور کنگوی دموکراتیک، رئیس جمهور نیجریه و رئیس جمهور کامرون است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها