احتمال لغو پرواز‌ها از اراضی اشغالی به دبی

رسانه‌های عبری خبر دادند که به علت اختلافات امنیتی به وجود آمده میان امارات و رژیم صهیونیستی، احتمال دارد پروازها از اراضی اشغالی به دبی متوقف شود.

احتمال لغو پرواز‌ها از اراضی اشغالی به دبی
کد خبر: 536291
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۶:۵۵:۲۳

منابع عبری‌زبان، بعد از ظهر امروز (شنبه)، از احتمال لغو پرواز‌ها از اراضی اشغالی به فرودگاه دبی خبر دادند.

به گزارش فارس، «باراک راوید» خبرنگار پایگاه عبری‌ «والا» به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی در این خصوص گزارش داد که اختلافاتی میان سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و مقامات امنیتی امارات درباره تمهیدات امنیتی در فرودگاه بین‌المللی دبی به وجود آمده است که ممکن است باعث توقف تمامی سفرهای هوایی از اراضی اشغالی به فرودگاه دبی شود.

خبرنگار والا اضافه کرد که اگر دو طرف نتوانند اختلافاتشان را حل و فصل کنند، این امکان وجود دارد که پروازها از اراضی اشغالی از تاریخ هشتم ماه فوریه یعنی از سه روز دیگر به امارات متوقف شود. مقامات شاباک به خبرنگار والا گفتند که چون نمی‌توانند امنیت پرواز‌ها را تأمین کنند، احتمال دارد که این پرواز‌ها لغو شوند.

با این حال، خبرنگار والا می‌گوید که اختلافات سیاسی نیست و فنی است و مقامات در حال بررسی انتقال پرواز‌ها از فرودگاه دبی به فرودگاه ابوظبی هستند.

اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی درباره اختلاف بر سر تأمین امنیت پروازها پس از آن مطرح می‌شود که تأسیسات راهبردی امارات طی هفته‌های گذشته از سوی ارتش یمن و یک گروه ناشناس عراقی چند بار هدف حمله موشکی و پهپادی قرار گرفت.

گروه عراقی موسوم به «الویه الوعد الحق» که به‌تازگی اعلام موجودیت کرده است،  اخیرا از حمله پهپادی به تأسیسات راهبردی امارات خبر داد. در سایه سکوت ابوظبی و رسانه‌های اماراتی، این گروه شامگاه چهارشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرزندان شبه‌جزیره عربستان، بامداد امروز، به ریزکشور شرور امارات با چهار پهپاد که چند تأسیسات حیاتی ابوظبی را هدف قرار دادند، حمله کردند. الویه الوعد الحق به حملات دردناک خود ادامه خواهد داد تا کشور کوچک امارات دست از مداخله در امور منطقه و به‌ویژه یمن و عراق بردارد و مزدوران میدانی، امنیتی و سیاسی خود را خارج کند. حملات آتی دردناک‌تر و مؤثرتر خواهد بود».

چند ساعت پس از بیانیه این گروه، وزارت دفاع امارات پس از سکوت چندساعته از بامداد تا واپسین ساعات چهارشنبه رسما حمله پهپادی را تأیید کرد؛ اما مدعی شد که سه پهپاد را توانسته رهگیری کند. به‌رغم آنکه ابوظبی ادعای رهگیری سه پهپاد انتحاری را مطرح کرد، اما الویه الوعد الحق در بیانیه خود از ارسال چهار پهپاد سخن به میان آورده بود.

امارات در حالی در معرض حملات قرار گرفته است که پایگاه خبری «آکسیوس»، دیشب، به نقل از مقامات تل‌آویو گزارش داد که عده‌‌ای از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی هفته گذشته وارد امارات شدند تا درباره ارائه‌ کمک‌های نظامی و اطلاعاتی به ابوظبی در پی حملات ارتش یمن رایزنی کنند. آکسیوس دیشب خبر داد که امارات به تل‌آویو اطلاع داده که برای رهگیری موشک‌ها و پهپادها نیاز به کمک دارد.

مواضع امارات پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، -تا پیش از حمله دیروز الویه الوعدالحق- در سه مرحله هدف حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن قرار گرفته بود.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم». پس از این هشدار، خاک امارات سه بار هدف حمله قرار گرفت. پس از اولین حمله «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «حمله پهپادی امروز در ابوظبی را شدیدا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی عاجل دارم.اسرائیل در کنار امارات است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها