کوخاوی حادثه مرگ شهروند سالخورده فلسطینی در رام الله را "غیراخلاقی" خواند

​رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نتایج تحقیقات درباره مرگ شهروند فلسطینی-آمریکایی حین بازداشت توسط نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری واکنش نشان داد.

کوخاوی حادثه مرگ شهروند سالخورده فلسطینی در رام الله را "غیراخلاقی" خواند
کد خبر: 535604
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۱۷:۰۱:۴۷

آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت: عمر اسعد(۸۰ ساله) را در منطقه نزدیک رام الله به گونه‌ای خطرناک و غیراخلاقی در مرکز کرانه باختری رها کردند. تناقضی بین مأموریت‌ها و حفظ ارزش‌های ارتش اسرائیل وجود ندارد. سربازان ارتش اسرائیل و رهبران آن ابزارهایی را برای تعامل با حوادث پیچیده دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، وی گفت: ما می‌خواهیم هر سربازی که می‌داند چگونه بجنگد کرامت انسانی و ارزش‌های ارتش اسرائیل را نیز حفظ کند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز(سه‌شنبه) نتایج تحقیقات درباره مرگ این شهروند فلسطینی را صادر کرد.

ارتش این رژیم فرمانده گردان و گروه را از پست‌هایشان برکنار کرد و فرمانده گردان "نیتساح یهودا" نیز توبیخ شد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به خاطر مرگ اسعد متأسف است.

در نتایج تحقیقات ارتش آمده است: از خشونت بیشتر از آنچه لازم است برای مقابله با مقاومت اسعد که در ایست بنیامین در نزدیکی رام الله بازداشت شد، استفاده نشد؛ اما نیروهای ما زمانی که مکان را ترک کردند و اسعد را بیهوش روی زمین رها کردند بدون اینکه بفهمند وضعیتش چگونه شده است، در مأموریتشان شکست خوردند.

اسعد ۸۰ ساله که تابعیت آمریکایی نیز داشت، در جریان یورش سربازان اسرائیلی به روستایش جلجلیا واقع در شمال رام‌الله به شهادت رسید، او شب هنگام در حال بازگشت از منزل یکی از اقوام خود بود که با یورش سربازان اسرائیلی به روستایش مواجه شد و پس از درگیری با آنها و بازداشت و ضرب و شتم به شهادت رسید.

پزشکی قانونی فلسطین در گزارش خود اعلام کرد، پس از تشریح جسد اسعد، آثار ۱۰ ضربه، خراشیدگی قرمزی و کبودی در نقاط مختلف بدن او از جمله سرش مشاهده شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها