کد خبر: 535391
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۵:۱۹:۲۰
| |

پسکوف:

پوتین هر وقت صلاح بداند پاسخ غرب را می‌دهد ​

سخنگوی کرملین در جریان سفر ولادیمیر پوتین به پکن درخصوص دیدارهای احتمالی این رئیس جمهور با دیگر رهبران گفت که تاکنون "هیچ دیدار دوجانبه‌ای" در دستور کار قرار نگرفته است.

پوتین هر وقت صلاح بداند پاسخ غرب را می‌دهد  ​
کد خبر: 535391
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۵:۱۹:۲۰

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به این سوال که آیا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با قاسم جومارت توکایف، همتای قزاقی خود دیدار می‌کند یا خیر، پاسخ داد: محدودیت‌های سخت کرونایی وجود دارد و به همین دلیل دیدار آن‌ها چندان کار آسانی نیست. بار دیگر تکرار می‌کنم که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای درخصوص دیدار دوجانبه درنظر گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف در پاسخ به سوالی درخصوص زمان سفر توکایف به مسکو گفت: ما خیلی زود در این باره اطلاع رسانی خواهیم کرد. همچنین، ما انتظار داریم که این دیدار در ماه فوریه انجام شود.

اطلاعات غلط و تحریف شده منابع آمریکایی درخصوص اوکراین

دیمیتری پسکوف امروز (دوشنبه) در واکنش به به گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر نارضایتی کاخ سفید از موضع ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین درباره "احتمال حمله روسیه به اوکراین" اظهار کرد: رسانه‌های آمریکایی از قصد اطلاعات نادرست درباره اوکراین منتشر می‌کنند و این موضوع بر همگان آشکار شده است.

پسکوف به خبرنگاران توضیح داد: در ماه‌های اخیر، رسانه‌های آمریکایی حجم گسترده‌ای از اطلاعات تایید نشده و مطالب تحریف شده‌ای را درخصوص اوکراین منتشر کرده‌اند و همه نسبت به این موضوع آگاه هستند.

چند روز پیش، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با همتای اوکراینی خود درخصوص امنیت اروپا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این میان شبکه خبری سی.ان.ان از قول یکی از مقام‌های ارشد دولت اوکراین گزارش کرد که ولودیمیر زلنسکی از سوی جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش درباره این مساله هشداری جدی دریافت کرده که حمله روسیه به اوکراین تقریبا قطعی است و کی‌یف باید خود را برای تاثیرات آن آماده کند.

پولیتیکو نیز به نوبه خود از قول منابعی نزدیک گزارش داد که زلنسکی می‌ترسد که آمریکا درخصوص تهدید حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین  اغراق کرده باشد.

قدردانی روسیه از مجارستان

دیمیتری پسکوف در مورد سفر آتی «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان به روسیه گفت که روسیه از "رویکرد مستقل" مجارستان جهت تامین منافع خود و انتخاب شرکایش قدردانی می‌کند.

پسکوف به خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم که آقای اوربان را فردا ملاقات کنیم. این دیداری مهم به حساب می‌آید. ما روابط توسعه یافته‌ای با مجارستان داریم و ما همچنین از رویکرد مستقل این کشور درخصوص تامین منافع خود و انتخاب شرکایش قدردانی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد که روسیه همچنین علی‌رغم عوامل منفی که درخصوص ویروس کرونا به‌وجود آمده است، به مدیریت تمامی پروژه‌های اقتصادی ادامه می‌دهد و از چنین اتفاقی کمال تشکر را دارد.

پسکوف افزود که خیلی از این برنامه‌ها در دستور کار قرار دارد.

سفر کاری اوربان به روسیه در تاریخ اول فوریه برگزار خواهد شد. در حین این سفر، گفت‌وگو درخصوص نیروگاه هسته‌ای پاکس، تمدید قرارداد با گازپروم و همکاری در زمینه تولید واکسن از جمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

روز پنجشنبه، «پیتر سیجارتو»، وزیر امور خارجه مجارستان با «الکساندر نواک»، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت‌وگو تلفنی داشت و طی آن اشاره شد که صادرات گاز روسیه به مجارستان در سال ۲۰۲۱ به ۵.۹ میلیارد متر مکعب رسیده است.

پسکوف اقدامات انگلیس علیه تجارت روسیه را "نگران کننده" توصیف کرد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین عنوان داشت که مسکو اظهارات وزارت خارجه انگلیس در مورد احتمال مصادره اموال الیگارش‌های روس را "بسیار نگران کننده" می‌داند.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس روز یکشنبه گفت:‌ لندن بر روی پیش نویس لایحه‌ای کار می‌کند که احتمال وضع تحریم‌هایی را علیه سازمان‌ها و اشخاص حقیقی روسی بررسی می‌کند. ما فقط کمپانی‌هایی را هدف قرار می‌دهیم که به صورت مستقیم در بی ثبات کردن شرایط در اوکراین دست دارند. آنچه که به دنبالش هستیم این است که هر کمپانی و شرکتی که به نفع کرملین و رژیم روسیه کار می‌کند را هدف قرار می‌دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس افزود:‌ "هیچ کسی" از مجازات در امان نخواهد بود. برای الیگارش‌های پوتین و شرکت‌هایی که از دولت مسکو حمایت می‌کنند، جایی برای مخفی شدن نیست.

پسکوف در این رابطه به خبرنگاران گفت: این یک بیانیه "بسیار نگران کننده" از سوی لندن است. من فکر می‌کنم که آن‌ها نه تنها برای ما، بلکه برای شرکت‌های ما هم "نگران کننده" هستند.

پسکوف این بیانیه را "حمله‌ای پنهان به تجارت" خواند و افزود که این ممکن است به تجارت انگلیس و روسیه آسیب بزند.

پسکوف تاکید کرد که چنین اظهاراتی "جذابیت سرمایه گذاری" و به طور کلی "جذابیت انگلیس" را تضعیف می‌کند و افزود که اغلب چنین "تهدیدهای مستقیمی برای حمله به یک تجارت" دیده یا شنیده نمی‌شود.

پسکوف گفت: وزیر خارجه انگلیس درخصوص برخی تحریم‌ها صحبت کرد اما من فکر می‌کنم همه چیز باید نام "مناسبی" برای خود داشته باشد. واژه تحریم موضوعی "مشروع و قانونی" است؛ یعنی چیزی که توسط شورای امنیت سازمان ملل رسمیت یافته است.

پسکوف خاطرنشان کرد: حمله لندن به تجارت روسیه اقدامی "تلافی‌جویانه" است. انگلیس به دنبال "افزایش تنش‌ها در اروپا" است.

کاخ کرملین درخصوص گفت‌وگو احتمالی پوتین و جانسون اطلاع رسانی می‌کند

دیمیتری پسکوف اظهار کرد که کاخ کرملین درخصوص اینکه آیا گفت‌وگویی بین ولادیمیر پوتین و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه برگزار خواهد شد یا خیر، اطلاع رسانی خواهد کرد. با این حال سخنگوی وزارت خارجه انگلیس آن را تایید کرد.

مسکو از واشنگتن خواست تا درخصوص مسئله اوکراین از افزایش تنش‌ها بپرهیزد

پسکوف درخصوص رسانه‌های آمریکایی که پیشتر توضیح داد، اظهار کرد که مسکو از واشنگتن درخواست کرده است که از افزایش تنش‌ها در اوکراین جلوگیری کند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: این موضوع بسیار نگران کننده است و دائما از واشنگتن و متحدانش در قاره اروپا می‌خواهیم که دست از افزایش تنش‌ها بردارند و موضعی "آرام و سازنده" را در پیش بگیرند.

کرملین زمان دقیقی برای پاسخ به تضمین‌های امنیتی واشنگتن نداد

دیمیتری پسکوف بیان کرد که رئیس جمهوری روسیه به اسناد تضمین‌های امنیتی که توسط واشنگتن ارائه شد، پاسخ خواهد داد.

در تاریخ ۲۶ ژانویه، آمریکا و ناتو جوابی کتبی به پیشنهادات روسیه درخصوص تضمین‌های امنیتی ارسال کردند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو پاسخ‌های آمریکا و ناتو را می‌خواند و به پوتین گزارش خواهد داد تا او تصمیمات بعدی را اتخاذ کند.

پسکوف در پاسخ به این سوال که چه زمانی رئیس جمهوری روسیه نسبت به این پاسخ‌ها اظهار نظر خواهد کرد، گفت: به محض اینکه او صلاح بداند، اعلام خواهد شد. من نمی‌توانم تاریخ دقیقی به شما بدهم.

پسکوف همچنین این سوال را که پاسخ ولادیمیر پوتین قبل و یا بعد سفر او به چین خواهد بود، بی پاسخ گذاشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها