کد خبر: 535349
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۲:۴۱:۳۴
| |

نظرسنجی جدید نشان داد:

‌آمریکایی‌ها مدیریت تورم در دولت بایدن را ناشیانه خواندند

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها بر این باورند که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در کنترل تورم بی‌سابقه در این کشور «ناشیانه» عمل کرده است.

‌آمریکایی‌ها مدیریت تورم در دولت بایدن را ناشیانه خواندند
کد خبر: 535349
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۲:۴۱:۳۴

روزنامه نیویورک پست با استناد بر نظرسنجی «ای بی سی نیوز» و «آیپسوس» نوشت: ۶۹ درصد آمریکایی ها با نحوه کنترل تورم در دولت بایدن مخالفت کرده اند. تورم در آمریکا در ماه دسامبر (آذر) با افزایش ۷ درصدی در ۴۰ سال گذشته رکورد زد.

به گزارش ایرنا، نظرسنجی درباره مخالفت آمریکایی ها با کنترل تورم در دولت بایدن تنها چند روز بعد از توهین او به خبرنگار فاکس نیوز مطرح شده است.

بایدن خبرنگار فاکس نیوز را که از او سوالی درباره وضعیت تورم در کشور پرسیده بود، در حالی که میکروفن روشن بود «احمق» خواند که واکنش های زیادی را برانگیخت.

نظرسنجی جدید نشان می دهد که تنها ۲۹ درصد از آمریکایی ها نحوه کنترل تورم در دولت بایدن را قبول دارند.

به غیر از مساله تورم، اکثر آمریکایی ها (۵۶ درصد) با مدیریت اقتصادی بایدن نیز مخالفت کرده اند و تنها ۴۲ درصد آن را مثبت ارزیابی کردند. درخصوص کنترل خشونت ناشی از استفاده از اسلحه ۶۹ درصد با مدیریت بایدن مخالفت کردند و تنها ۲۹ درصد موافق آن بودند.

در حوزه مقابله با جرم و جنایت ۶۴ درصد آمریکایی های شرکت کننده در این نظرسنجی با نحوه مدیریت دولت بایدن مخالفت کردند و ۳۴ درصد آن را قابل قبول دانستند.

در حوزه محیط زیست، عملکرد بایدن مورد تایید ۵۱ درصد آمریکایی ها و مخالفت ۴۷ درصد آنها بود.

همچنین، ۵۶ درصد آمریکایی ها به نحوه مدیریت بایدن در بحران ناشی از تنش در روابط روسیه و اوکراین امتیاز منفی دادند و تنها ۴۱ درصد با آن موافقت کردند.  

این نتایج همچنین نشان داد تنها یک درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند وضعیت اقتصادی آمریکا در وضعیت «عالی» قرار داد و ۷۵ درصد بیان کردند که اقتصاد وضعیت چندان خوبی ندارد یا در وضعیت ضعیفی قرار دارد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد هر چند که ۵۰ درصد آمریکایی ها عملکرد بایدن در مهار همه گیری ناشی از بیماری کووید-۱۹ را قبول داشتند اما میزان حمایت از عملکرد بایدن در مقایسه با ژانویه گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است. در ماه ژانویه ۶۹ درصد آمریکایی ها گفته بودند مدیریت همه گیری در دولت بایدن مورد تایید آنها است.

در عین حال، ۵۰ درصد آمریکایی ها گفتند که تلاش های بایدن را در کمک به بازسازی زیرساخت های کشور تایید می کنند اما عملکرد بایدن در این حوزه نیز نسبت به ماه اوت، از نظر آمریکایی ها افت کرده است. در ماه اوت ۶۲ درصد آمریکایی ها عملکرد بایدن در حوزه زیرساخت ها را قبول داشتند.

نظرسنجی ای بی سی نیوز و آیپسوس با مشارکت ۵۱۰ نفر از بزرگسالان آمریکایی در بازه زمانی ۲۸ تا ۲۹ ژانویه (۹-۸ بهمن) و با ضریب خطای مثبت و منفی ۴.۹ درصد انجام شده است.

به تازگی ناکامی بایدن در مهار تورم، سوژه تابلو تبلیغاتی در قلب نیویورک شد.

نصب بیلبورد تبلیغاتی در «میدان تایمز» نیویورک که چهره جو بایدن را در مقابل تورم رو به رشد و شاخص های فزاینده قیمت ها، مستاصل و درمانده نشان می دهد، رئیس جمهوری آمریکا را برخلاف ادعاهایش درباره بهبود وضعیت اقتصادی به چالش کشید.

روی این بیلبورد خطاب به بایدن نوشته شده بود «هِی جو! دست از حرف های چرند بردار. تورم، یک واقعیت است. کسب و کارهای کوچک و همه  آمریکایی ها فشار آن را حس می کنند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها