کد خبر: 535333
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۱:۴۸:۰۷
| |

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه:

منتظر اعلام تصمیم‌های سیاسی واشنگتن به ۱+۴ هستیم

در حوزه رفع تحریم‌ها منتظر پاسخ غرب هستیم/ آمریکا چیزی بیشتر از برجام مطالبه نکند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: منتظر هستیم تصمیم‌های سیاسی در واشنگتن به ۱+۴ اعلام شود. در حوزه تحریم‌ها مواردی وجود دارد که هنوز به نتیجه نرسیده و باید طرف غربی در این باره تصمیم بگیرد.

منتظر اعلام تصمیم‌های سیاسی واشنگتن به ۱+۴ هستیم
کد خبر: 535333
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۱:۴۸:۰۷

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست مطبوعاتی هفتگی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین روند مذاکرات وین و اظهارات مقامات غربی، گفت: اگر فردای بازگشت هیات‌ها به وین، به حقوق طبیعی و خواسته‌های برحق ایران پاسخ درستی دهند، می‌توانیم به توافق قابل اتکا و پایدار برسیم و نیازی به ضرب الاجل‌های ساختگی نیست.

به گزارش ایرنا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: منتظر هستیم تصمیم‌های سیاسی در واشنگتن به ۱+۴ اعلام شود. در حوزه تحریم‌ها مواردی وجود دارد که هنوز به نتیجه نرسیده و باید طرف غربی در این باره تصمیم بگیرد.

خطیب‌زاده افزود: در حوزه راستی آزمایی و تضمین‌ها باید اقدامات اساسی صورت بگیرد. ما در حوزه رفع تحریم‌ها منتظر پاسخ غرب هستیم، و از فاز ایده‌ها رد شدیم و هیات ایرانی خلاقانه و مبتکرانه ایده‌های خود را مکتوب کرده است.

وی درباره توقف موقت مذاکرات وین، گفت: ما از این تنفس‌ها چندباری داشتیم البته مذاکرات در سه هفته گذشته در چهار حوزه رفع تحریم‌ها، تعهدات هسته‌ای، راستی‌آزمایی و اخذ تضامین پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. البته در برخی پیشرفت و سرعت‌ها قابل توجه بوده و در برخی به دلیل بی‌عملی و عدم اخذ تضمین‌های لازم از سوی طرف مقابل و یا عدم ابتکار از سوی آنها، با کندی رو به رو بوه است که به آنها توصیه می‌کنیم از پایتخت‌های خود با ابتکار عمل بازگردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه اضافه کرد: به آمریکا توصیه می‌کنم که وقتی به وین بازمی‌گردد، بر مطالبات به حق جمهوری اسلامی ایران صحه گذاشته و چیزی بیشتر از برجام مطالبه نکند. البته ما هم چیزی کمتر از برجام را قبول نمی‌کنیم. مطمئن باشید که در این صورت می‌توان به سرعت به یک توافق پایدار و قابل اتکا رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها