تداوم توقیف ۹ کشتی سوخت رسان یمن توسط سعودیها

در کنار تجاوزگری نظامی ائتلاف سعودی ، متجاوزین سالهاست با توقیف کشتی های سوخت رسان، جنگ اقتصادی علیه مردم یمن به راه انداخته اند.

تداوم توقیف ۹ کشتی سوخت رسان یمن توسط سعودیها
کد خبر: 535007
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۴:۱۱:۱۷

شرکت نفت یمن امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ائتلاف متجاوز به توقیف هشت کشتی حامل ۱۹۸ هزار و ۶۵۵ تن بنزین و مازوت ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره،این بیانیه افزود: ائتلاف متجاوز سعودی این کشتی ها را از برهه زمانی حداکثر پنج ماهه (۱۶۴ روز قبل تاکنون) توقیف کرده است.

با وجود نظارت سازمان ملل بر کشتی های وارداتی به سواحل یمن و بازرسی آن، ائتلاف متجاوز سعودی از ورود این کشتی ها و تخلیه سوخت خودداری می کند تا از این طریق ملت یمن را زیر فشار اقتصادی و بحران سوختی قرار دهد.

این وضعیت باعث کمبود شدید سوخت تاسیسات حیاتی یمن از جمله بیمارستانها و مراکز درمانی و نیروگاههای برق شده است.

در بیانیه امروز وزارت نفت یمن آمده است: تداوم توقیف این هشت کشتی درحالی است که آنها همه اقدامات ویژه سازمان ملل (UNVIM) را در بندر جیبوتی پشت سر گذاشته و مجوزهای مربوطه از این سازمان را برای ورود به بنادر یمن دریافت کرده اند. 

شرکت نفت یمن روز گذشته نیز اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی یک کشتی جدید حامل سوخت وابسته به برنامه جهانی غذا را توقیف کرده است که با احتساب آن، شمار کشتی های سوخت رسان توقیف شده به ۹ کشتی رسیده است.

«عصام المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن در این ارتباط گفت: ائتلاف متجاوز این کشتی وابسته به برنامه جهانی غذا به نام (Eships Barracuda) را روز جمعه توقیف کرد که حامل ۴.۰۴۴ تن سوخت دیزل است.

وی افزود: باوجود اینکه این کشتی مجوزهای سازوکار راست آزمایی و بازرسی سازمان ملل را دریافت کرده است، نیروهای متجاوز سعودی این کشتی را به اجبار به سواحل شهر جیزان سعودی برده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها