کد خبر: 534935
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۰:۳۵:۰۳
| |

کره‌شمالی، عهده دار ریاست کنفرانس خلع سلاح اتمی سازمان ملل

کره شمالی که در سال جاری میلادی چندین موشک بالستیک پرتاب کرده است، ماه مه ریاست کنفرانس سازمان ملل درباره خلع سلاح اتمی را بر عهده می‌گیرد.

کره‌شمالی، عهده دار ریاست کنفرانس خلع سلاح اتمی سازمان ملل
کد خبر: 534935
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۰:۳۵:۰۳

سازمان ملل گفته که کره شمالی با وجود انجام شش آزمایش موشکی در سال جاری میلادی می‌تواند از ۳۰ مه به مدت یک ماه ریاست کنفرانس مذکور را بر عهده بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، کره شمالی یکی از شش کشوری است که در کنار چین، کلمبیا، کوبا، جمهوری دموکراتیک کنگو و اکوادور نقش چهار هفته‌ای را به ترتیب حروف الفبا بر عهده می‌گیرد.

دیده بان سازمان ملل که یک سازمان مردم نهاد مستقر در ژنو است گفته که سفرای آمریکا و اروپا نباید در این کنفرانس که ۶۵ عضو دارد و تمرکزش برای خلع سلاح اتمی است، به دلیل ریاست کره شمالی شرکت کنند.

مدیر اجرایی دیده بان سازمان ملل گفت: کره شمالی کشوری است که دیگر کشورهای عضو سازمان ملل را به حمله با موشک تهدید می‌کند و علیه مردم خودش دست به اقدامات مستبدانه می‌زند.

آخرین باری که کره شمالی ریاست کنفرانس خلع سلاح اتمی سازمان ملل در سال ۲۰۱۱ را برعهده داشت، کانادا این کنفرانس را بایکوت کرد.

این خبر در حالی منتشر شده که کره شمالی روز جمعه اعلام کرد دو آزمایش موشکی جدید را به صورت موفقیت‌آمیز انجام داده است. کره شمالی در ماه‌های اخیر فعالیت‌های آزمایشی خود را افزایش داده که شامل شش دور پرتاب موشکی در سال ۲۰۲۲ می شود که نشان‌دهنده قدرت نظامی آن در بحبوحه مشکلات مربوط به پاندمی کرونا و توقف طولانی‌مدت دیپلماسی هسته‌ای با ایالات متحده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها