کد خبر: 534472
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۰۹:۵۶:۲۰
| |

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

از گفت‌وگو و دیپلماسی در قبال پیونگ یانگ استقبال می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره از طریق دیپلماسی و گفت‌وگو پایبند است.

از گفت‌وگو و دیپلماسی در قبال پیونگ یانگ استقبال می‌کنیم
کد خبر: 534472
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۰۹:۵۶:۲۰

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به نام رسمی کره شمالی تحت عنوان "جمهوری دموکراتیک خلق کره" اظهار کرد: ما هیچ "قصد خصمانه‌ای" نسبت به "جمهوری دموکراتیک خلق کره" نداریم. ما از گفت‌وگو و دیپلماسی استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، اظهارات ند پرایس پس از آن منتشر شد که کره شمالی "پنجمین موشک" خود را در سال جدید میلادی، در روز سه‌شنبه آزمایش کرد.

پرایس خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم که گفت‌وگو و دیپلماسی "موثرترین" راهی‌ست که ما را کمک می‌کند تا به "هدف نهایی" که خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره است، دست پیدا کنیم.

کره شمالی، پیشنهاد آمریکا درخصوص گفت‌وگوها را به مدت یک سال، از زمانی که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ریاست خود را در ژانویه ۲۰۲۱ آغاز کرد، نادیده گرفته و بارها اقدامات آمریکا را "خصمانه" خوانده است.

پیشتر یک سخنگوی دیگر وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد که نسبت به آزمایش‌های موشکی کره شمالی آگاه است و با کره جنوبی و ژاپن در حال بررسی و ارزیابی این رویداد هستند.

این سخنگو افزود: به طور کلی همان طور که گفته‌ایم هدف ما خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره است. ما نسبت به دیپلماسی پایبند و آماده مذاکرات بدون "هیچ پیش شرطی" هستیم.

ند پرایس همچنین بر اهمیت گفت‌وگو و همکاری آمریکا با متحدانش درخصوص خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی تاکید کرد.

وی افزود: ما تعدادی مشارکت در فرمت سه‌جانبه با "جمهوری کره" (کره جنوبی) و ژاپن، به عنوان متحدان آمریکا داشته‌ایم. هنگامی که صحبت از هدف نهایی ما یعنی خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره می‌شود، این همکاری سه جانبه برای ما اهمیت دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها