کد خبر: 534454
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۰۹:۱۰:۰۶
| |

دو دیپلمات ارشد افغان

حساب‌های بانکی سفارت افغانستان در آمریکا مسدود شده‌

حساب‌های بانکی سفارت افغانستان در آمریکا از سوی بانک مرکزی این کشور به حالت تعلیق درآمده که این موضوع سبب مشکلات برای کارمندان این سفارت شده‌ است.

حساب‌های بانکی سفارت افغانستان در آمریکا مسدود شده‌
کد خبر: 534454
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۰۹:۱۰:۰۶

دو دیپلمات ارشد افغان که نخواستند نام‌شان فاش شود، در گفتگو با صدای امریکا تایید کردند که حساب‌های بانکی سفارت افغانستان در واشنگتن و دو کنسول‌گری افغانستان در امریکا از یک‌ ماه قبل تعلیق شده‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از افق نیوز، نمایندگی افغانستان در واشنگتن از کابل بودجه دریافت نمی‌کند؛ زیرا پایتخت افغانستان اکنون تحت کنترل طالبان است و تلاش می‌شود از طریق کاهش هزینه‌ها خدمات کنسولی ارائه شود.

بر اساس این گزارش، پاسپورت‌های جدید کنسولگری‌های افغانستان در آمریکا تمام شده؛ اما آن‌ها به تمدید پاسپورت‌های منقضی ادامه می‌دهند. از سوی دیگر، به سبب مسدود شدن حساب‌های رسمی بانکی، کارمندان سفارت افغانستان، پول‌های به دست‌آمده را به حساب‌های شخصی خود واریز می‌کنند.

یک دیپلمات افغان با بیان این‌که مقامات آمریکایی به دیپلمات‌ها توصیه کرده‌اند که در مورد این موضوع علنی صحبت نکنند، گفت: «ما با وزارت امور خارجه گفتگو کرده‌ایم؛ اما تاکنون هیچ پیشرفتی حاصل نشده‌ است.»

دیپلمات‌های افغانستان در آمریکا گفته‌اند که تعلیق حساب‌های بانکی رسمی آن‌ها تأثیر نامطلوبی بر انتقال‌های مالی سفارت از جمله پرداخت حقوق، اجاره و پرداخت‌های بیمه داشته‌است.

در حالی که بیش از پنج ماه پیش حکومتی که آن‌ها از آن نمایندگی می‌کردند سقوط کرد، حدود ۹۰ دیپلمات افغان در چهار پست دیپلماتیک در ایالات متحده از جمله نماینده دایم افغانستان در سازمان ملل متحد در نیویورک باقی مانده‌اند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته: «هیچ تغییری در وضعیت اعتباربخشی اعضای ماموریت افغانستان ایجاد نشده‌است»؛ اما از اظهار نظر در مورد تعلیق حساب‌ها خودداری کرد.

پس از سقوط حکومت پیشین افغانستان به دست طالبان، دارایی‌های افغانستان از سوی بانک مرکزی آمریکا مسدود شد که این موضوع مشکلات اقتصادی کارمندان حکومت پیشین را تشدید کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها