کد خبر: 534181
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

اسرائیل در آب گل‌آلود حمله انصارالله به ابوظبی ماهی‌گیری می‌کند؟

بی‌شک امارات متحده عربی یکی از گرم‌‌ترین روابط کشورهای سازشکار عرب با رژیم اسرائیل را دارد.

اسرائیل در آب گل‌آلود حمله انصارالله به ابوظبی ماهی‌گیری می‌کند؟
کد خبر: 534181
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۱۲:۰۰:۰۰

سید عماد حسینی- بی‌شک امارات متحده عربی یکی از گرم‌‌ترین روابط کشورهای سازشکار عرب با رژیم اسرائیل را دارد.

یکی از مهم‌‌ترین شاخص‌های این همکاری اقامت دائم هزاران اسرائیلی‌ در این شیخ‌نشین حوزه جنوبی خلیج فارس است.

از سوی دیگر امارات یکی از ارکان اصلی ائتلاف جنگ سعودی علیه مردم یمن محسوب می‌شود و با توجه به اینکه در حملات به این کشور نقش فعالی دارد، دور از ذهن یا خارج از عرف جنگ‌ نیست که هدف حمله‌ی ارتش یمن نیز قرار گیرد.

با این حال اسرائیل سعی دارد از این آب گل‌آلود و وحشتی که میان شیوخ این منطقه افتاده کمال بهره را برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود ببرد.

تقریباً همه کارشناسان سیاسی، نظامی و امنیتی اسرائیلی در تحلیل این حمله به نتیجه‌ی واحد لزوم همکاری نظامی تل‌آویو با ابوظبی رسیده‌اند و تاکید دارند این همکاری باید نه تنها به فروش تسلیحات به کشور ثروتمند عربی بلکه به انجام رزمایش‌های مشترک هم منجر شود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت چهارشنبه گذشته اعتراف کرد در سایه تمایل امارات به توسعه زرادخانه تسلیحاتی‌اش، بهترین فرصت برای تسریع همکاری نظامی با این کشور فراهم شده است.

به نوشته تحلیلگر این رسانه عبری‌زبان، می‌توان این همکاری را از فروش سامانه‌های پدافندی فعال در زمینه رهگیری و سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین آغاز کرد.

اگرچه شماری از کارشناسان اسرائیلی مسافت بین مناطق احتمالی شلیک موشک‌ها و پهپادهای یمنی تا ابوظبی را مشابه مسافت آن منطقه تا بندر ایلات در فلسطین اشغالی ارزیابی کرده و تاکید دارند این خطر می‌تواند برای اسرائیل هم تکرار شود، اما از سوی دیگر نباید فراموش کرد صنایع نظامی اسرائیل دنبال مشتریان دست به نقدی همچون امارات است تا درآمد بیشتری از دلارهای نفتی عاید خود کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها