کد خبر: 534086
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۱:۳۳:۳۶
| |

استانیسلاو زاس، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی:

تحرکات ناتو تهدید است

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی گفت، فعالیت‌های نظامی کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای کشورهای عضو این سازمان در شرق اروپا باعث تقویت و استحکام امنیت در منطقه نمی‌شود.

تحرکات ناتو تهدید است
کد خبر: 534086
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۱:۳۳:۳۶

استانیسلاو زاس، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: در مجموع نظامی کردن منطقه شرق اروپا نزدیک به مرزهای غربی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی و افزایش فعالیت‌های نظامی در این منطقه به تقویت و تحکیم امنیت کشورهای ما که بیشتر در منطقه شرق اروپا واقع هستند، منجر نمی شود و در واقع عامل تهدید است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: ما بیشتر به دنبال کاهش سطح درگیری و تنش و فعالیت‌های نظامی هستیم و می‌خواهیم روش‌هایی را برای تضمین امنیت در منطقه پیدا کنیم.

در ماه‌های گذشته غرب و اوکراین، روسیه را به استقرار ده‌ها هزار نیروی نظامی در مرز با اوکراین متهم کرده و این ادعا را مطرح میکنند که روسیه به منظور حمله به اوکراین آماده میشود. اما دولت مسکو می‌گوید، هیچ تمایلی برای حمله به اوکراین ندارد و تاکید می‌کند که اقداماتش در چارچوب سیاست‌های خود و همچنین استقرار نیرو در قلمروی خود روسیه صورت گرفته است.

دولت روسیه همچنین بارها نگرانی خود را بابت فعالیت‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهایش و همچنین حمایت‌های نظامی جاری از اوکراین ابراز داشته است. مسکو در دسامبر گذشته میلادی یک سری پیشنهاد برای ضمانت‌های امنیتی در اروپا به ناتو و آمریکا داد اما تاکنون پاسخی از آنها در این باره دریافت نکرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها