کد خبر: 533652
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۲:۰۵:۵۸
| |

به منظور تعیین مرزهای دریایی لبنان و اسرائیل:

میانجیگر آمریکایی به بیروت می‌رود

یک روزنامه لبنانی از سفر فرستاده آمریکا در مذاکرات تعیین مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی به بیروت در فوریه آتی خبر داد.

میانجیگر آمریکایی به بیروت می‌رود
کد خبر: 533652
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۲:۰۵:۵۸

روزنامه "النهار" لبنان به نقل از برخی منابع پیگیر مذاکرات غیرمستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی درباره تعیین مرزهای دریایی نوشت، آموس هوکشتاین، فرستاده آمریکا به پرونده تعیین مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی که  پیش از این سفرش به بیروت به تعویق افتاده بود، فوریه آتی به بیروت خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، این روزنامه درباره دلیل تعویق سفر هوکشتاین به نقل از منابع خود نوشت، احتمالا طرف آمریکایی منتظر نتیجه مذاکرات وین برای توافق هسته‌ای ایران است.

همچنین منابع یاد شده احتمال دادند که میانجیگر آمریکایی در مذاکرات تعیین مرزهای دریایی لبنان و اراضی اشغالی در سفر آتی خود به بیروت پیشنهادی را ارائه کرده و بازگشت به میز مذاکرات را برای دو طرف لبنانی و اسرائیلی سهولت بخشد.

اطلاعات موجود حاکی از این هستند که احتمالا میانجی آمریکایی پیشنهاد دهد منطقه مورد اختلاف دو طرف به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع در اختیار لبنان باشد و علاوه بر آن تضمین شود میدان قانا که مخازن آن حدود چند میلیارد دلار بوده و حجم منابعش احتمالا به دو برابر میدان کاریش می‌رسد، به شکل کامل در سهمیه لبنان قرار گیرد.

طبق اطلاعات یاد شده،  دو سوم این میدان در بلوک شماره ۹ لبنان قرار داشته و یک سوم پایانی دقیقا زیر خط ۲۳ است.

شرکت توتال فرانسه زمان تعیین محل حفاری در بلوک ۹، نقطه‌ای در فاصله ۲۵ کیلومتری میدان قانا را انتخاب کرد تا وارد هیچگونه اختلافات حقوقی نشود اما این انتخاب، شانس کشف هرگونه مخزن نفتی و گازی را کاهش می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها