کد خبر: 533222
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

عجیب‌‌ترین شغل‌های جهان کدام است؟

شغل‌های زیادی در جهان وجود دارد که بسیاری از آنها نیازمند استعداد، مهارت یا تجربه است، در حالی که برخی دیگر در عین عجیب بودن، پردرآمد هم هستند.

عجیب‌‌ترین شغل‌های جهان کدام است؟
کد خبر: 533222
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۲:۳۰:۰۰

شغل‌های زیادی در جهان وجود دارد که بسیاری از آنها نیازمند استعداد، مهارت یا تجربه است، در حالی که برخی دیگر در عین عجیب بودن، پردرآمد هم هستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، یک رسانه عربی لیستی از عجیب‌‌ترین شغل‌های جهان را منتشر و شرح مختصری در مورد هر یک از آنها ارائه کرد:

1. روانکاو حیوانات: برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های متخصص در امور حمایت از حیوانات اهلی در ایالات متحده چنین آگهی‌ای می‌دهند و حقوق این شغل به حدود 35 هزار دلار در سال هم می‌رسد.

شغل عجیب 1

2. آزمایش تولیدات آرایشی: شرکت‌های تولیدکننده مواد آرایشی و بهداشتی شماری از زنان داوطلب را آزمایش را استخدام می‌کنند تا روی پوست آنها تولیدات آرایشی خود را آزمایش کنند، این افراد موظف‌اند هر کالای تولیدشده را حداقل به مدت یک ماه آزمایش کنند تا از کیفیت و بی‌خطر بودن آن برای پوست اطمینان حاصل شود.

شغل عجیب 2

3. هل دادن مسافران: در شرکت خطوط ریلی ژاپن کارمندانی با لباس فرم حضور دارند که موظف‌اند مسافران را پیش از حرکت قطار مترو به داخل واگن‌ها هل دهند تا قطارها در موعد مقرر خود حرکت کنند و ازدحام راکبان موجب تاخیر در حرکت آنها نشود.

شغل عجیب3

4. تشییع‌جنازه: موسسات مسئول کفن و دفن برای مردگانی که خانواده یا دوستانی ندارند افرادی را استخدام می‌کنند، این افراد در ازای دریافت پول فرد متوفی را تشییع می‌کنند و هنگام برگزاری مراسم هم از خود حزن و اندوه نشان می‌دهند.

شغل عجیب4

5. جمع‌آوری کرم: این شغل صبر بسیار زیادی می‌طلبد، افراد شاغل در این کار در مزرعه‌ها و باغ‌ها زمین را زیر و رو می‌کنند و بعد از صید کرم‌ها آنها را در جبعه‌های خاصی قرار می‌دهند، این کرم‌ها باید زنده به دست ماهی‌گیران- که خریداران کرم هستند- برسند، قیمت این کرم‌ها گاه تا 2 هزار پوند بابت هر کیلو هم می‌رسد.

شغل عجیب5

6. نوبت‌فروشی: این کار در حال حاضر در اوکراین و شماری از کشورهایی که هنوز خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه نمی‌کنند به شدت رونق دارد به طوری که افراد در ازای دریافت پول نوبت خود را به دیگران می‌فروشند، این کار جزو فعالیت‌های شاق محسوب می‌شود زیرا فرد باید ساعت‌های متمادی در سرمای بسیار شدید یا زیر برف و باران منتظر بایستد.

شغل عجیب6

7. آزمون‌گر بازی‌های رایانه‌ای: شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای اشخاصی را استخدام می‌کنند تا فقط بنشینند و بازی کنند. این کار با هدف تست و آزمایش بازی و مشخص کردن کیفیت، و نقاط قوت و ضعف آن انجام می‌گیرد. حقوق سالانه افرادی که بتوانند گزارش‌های مفصلی از بازی ارائه کنند تا 38 هزار دلار در سال هم می‌رسد.

شغل عجیب7

8. چمدان سفر بستن: برخی از مسافران که وقت یا تجربه کافی برای بستن چمدان سفر ندارند این افراد را استخدام می‌کنند. چنین شغلی در ایالات متحده شغلی رایج محسوب می‌شود و حق‌الزحمه فرد برای انجام این کار  300 دلار در ساعت است.

شغل عجیب8

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها